وبلاگ حامد مهدی زاده

حامد مهدی زاده متخصص و کارشناس سئو

وبلاگ حامد مهدی زاده

حامد مهدی زاده متخصص و کارشناس سئو

وبلاگ حامد مهدی زاده

حامد مهدی زاده متخصص و کارشناس سئو

دیجیتال مارکتینگ شامل چه ابعادی می شود

چهارشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۲:۵۳ ق.ظ

ابعاد فعالیت دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار بسیار گسترده است.

استفاده از کلیه موارد در دیجیتال مارکتینگ می تواند منجر به موفقیت شما شود.

ابعاد دیجیتال مارکتینگ و یا همان گستره تحت پوشش آن بسیار وسیع و پهناور است. شاید بتوان گفت اندازه آن به قدر اندازه کل دنیای اینترنت و فضای مجازی می باشد.

یکی از مزایای این نوع از بازاریابی را شاید بتوان همین موضوع بیان کرد زیرا می تواند افراد زیادی را تحت پوشش خود داشته باشد. تجارت در این دنیای وسیع و سهل الوصول باعث پیشرفت شما خواهد شد. 

با دیجیتال مارکتینگ آشنا شویم  

در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی مردم دیگر به خرید روزنامه و مجله اقدام می کنند و بیشتر خواسته های خود را در دنیای اینترنت و دیجیتال می یابند.

البته هنوز تلویزیون خاستگاه خود را دارد اما بیشتر افراد بیشتر وقت خود را پای گوشی و یا اینترنت می گذرانند.

مدیران کسب و کارها هم در دنیای تجارت خود از این قاعده مستثنی نیستند و برای بیشتر دیده شدن و شناساندن کسب و کار و خدماتی که انجام می دهند و بازاریابی محصولات خود، قدم به این بازار گذاشته اند.

یکی از دلایل رونق این سبک از بازاریابی در دسترس بودن اینترنت می باشد.

امروزه همه افراد حتی با یک گوشی کوچک هم به اینترنت متصل شده و به دنبال خواسته های خود می گردند. اینترنت این فضا را برای ما و بازاریابی دیجیتال فراهم کرده است.

باید بدانید که به دلیل دامنه وسیع تحت پوشش این نوع از بازاریابی، می توانید با حرکت در آن سودآوری بالایی داشته باشید.

دیجیتال مارکتینگ به وسعت دنیای اینترنت دست شما را برای انجام بازاریابی باز گذاشته است.

اما نکته اساسی در این دنیا استفاده صحیح از ابزارها و داشتن استراتژی درست در راه پیشرفت و حرکت در آن است.

استفاده از تصاویر، ویدیوها، تولید محتوای صحیح، بنرها، پادکست ها و بسیار موارد دیگر می تواند از ابعاد گسترده این فن باشد که در راه رسیدن به موفقیت برای شما کمک بزرگی بوده و در نهایت باعث بالا رفتن سئو سایت شما خواهند بود.

هدف دیجیتال مارکتینگ

هدف از دیجیتال مارکتینگ چیست؟ این سوالی است که افرادی که تازه با این سیستم آشنا شده اند، می پرسند.

در جواب آنها باید گفت که هدف از بازاریابی اینترنتی بهتر دیده شدن و وارد شدن به بازار جهانی از بهترین و شاید به نوبه خود راحت ترین راه است.

نتیجه آن شناخته شدن برند و یا کسب و کار شما توسط مشتریان و پیشرفت کار شما خواهد بود.

هرچه بیشتر افراد به دنبال محصول و یا خدمات شرکت و سایت شما باشند، بیشتر دیده خواهید شد و رتبه شما بالا می رود و در نتیجه سود بیشتری از این بازار به دست خواهید آورد.

در این راه باید هدف شما و مسیر شما در زمینه بازاریابی با هدف اصلی شرکت که همان شناساندن بیشتر و بهتر کالا و یا خدمات شرکت به سایرین و در نتیجه رسیدن به سود بیشتر است یکسان بوده و استراتژی خود را در این مسیر برای رسیدن به بهترین نتیجه دنبال و مشخص نمایید.

هم مسیر بودن استراتژی کاری شما با هدف اصلی کسب و کار باعث دیده شدن بهتر و سئو بالاتر و در نتیجه رتبه بیشتر از طرف گوگل خواهد بود که این می تواند بزرگترین موفقیت در راه دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما باشد.

خدمات بازاریابی دیجیتال

شاید بتوان گفت که خدمات این فن در دو بستر در اختیار مشتریان و کاربران قرار می گیرد. خدمات در بستر شبکه های اجتماعی و خدمات در بستر وب.

  • این خدمات در بستر شبکه های اجتماعی شامل تبلیغات توسط اینفلوئنسرها، کمپین دیجیتال، بازاریابی محتوا و همچنین انواع تبلیغات در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و تلگرام می شود. قطعا به دلیل جذابیت این شبکه ها از نگاه کاربران و میزان مراجعه توسط آنها به این بخش ها، می تواند بستر خوبی برای دیجیتال مارکتینگ باشد.
  • در راستای وب این نوع از خدمات شامل: تبلیغات دیجیتال مانند تبلیغات کلیکی و همچنین تبلیغات بنری، ویدیو مارکتینگ، طراحی وب سایت، سئو، بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی تولید محتوا، تبلیغ در گوگل و همچنین لندینگ پیج ها باشد.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ دارای مزایای می باشد که باعث جذب بیشتر مخاطب می شود و این مزایا باعث شده که برندها و کسب و کارهای بیشتری از این بستر استفاده کنند.

از آن دست می توان به:

1- ارتباط بیشتر و تعامل دوطرفه با مشتریان

2- قابلیت کلیک کردن سریع و یا سیو و خرید از شما به سرعت و به راحتی

3- اندازه گیری نتایج کمی و آمار از تعداد کلیک و جذب مشتری

4- دستیابی به بازارهای گسترده تر و پر مخاطب تر و در نتیجه پایین آمدن هزینه ها برای شما

5- دسترسی به بازاری با گستره جغرافیایی بالا که در حالت معمول امکان پذیر نمی باشد

و ...

اشاره داشت که اینها تنها برخی از مزایای این سیستم است که در ابعاد و اندازه های مختلف، می تواند نتایج متفاوتی را به همراه داشته باشد.

بزرگی ابعاد دنیای اینترنت باعث باز بودن دست شما برای انجام بازاریابی بهتر می باشد.

چرا امروزه بازاریابی اینترنتی از فعالیت های یک شرکت است

این نوع از بازاریابی به دلیل اینکه به سهولت به گستره وسیعی از مخاطبین دست می یابد، بسیار مورد توجه شرکت ها و سازمان ها قرار گرفته است.

در واقع باید گفت به دلیل سرعت در کار و کم بودن هزینه به نسبت روش های دیگر و تحت پوشش داشتن گستره وسیعی از افراد، این سیستم باید یکی از تمرکزهای بازاریابی در هر کسب و کاری باشد.

در سیستم های قدیمی هیچگاه این امکان وجود نداشت که بتوان به طور دائم با مشتری در تعامل و تماس بود، این خود یک مزیت است که باعث افزایش فرصت های بازاریابی می شود.

البته تنها شناخت مشتری برای شما و مخاطبین کسب و کار شما کفایت نمی کند. این را باید به خاطر بسپارید که شناخت کامل از سایر رقبا، وب سایت ها و شبکه ها و انتخاب استراتژی صحیح در این مسیر می تواند عامل موفقیت شما در کنار سایر رقبا باشد.

بهینه سازی موتورهای جستجو(سئو)

یکی از اهداف دیجیتال مارکتینگ و ابعاد آن، سئو و بحث بهینه سازی در موتورهای جستجو در حوزه بازاریابی اینترنتی و یا همان دیجیتال مارکتینگ است.

برای بالا رفتن رتبه شما باید از استراتژی های خاصی تبعیت کنید و بهترین و مناسب ترین کلمات کلیدی را انتخاب نمایید تا در زمان سرچ با بیشترین با بیشترین آمار بازدید مواجه شوید.

شاید در شروع کار، نتایج سئو چندان رضایت بخش نباشد اما به مرور و با بررسی سایر سایت ها مشکلات خود را برطرف کرده و حرکت شما رو به جلو خواهد بود.

 

و در آخر اگر نیاز به مشاور سئو یا به دنبال خدمات دیجیتال مارکتینگ و یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ هستید، سئو روز با سابقه 10 ساله در خدمت کاربران خود میباشد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۰/۰۲/۲۲
  • ۱۸۸ نمایش
  • حامد مهدیزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی