وبلاگ حامد مهدی زاده

حامد مهدی زاده متخصص و کارشناس سئو

وبلاگ حامد مهدی زاده

حامد مهدی زاده متخصص و کارشناس سئو

وبلاگ حامد مهدی زاده

حامد مهدی زاده متخصص و کارشناس سئو

۳ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

یک تحلیل رقابتی خوب و جامع می تواند بینشی بی ارزش درباره آنچه که برای افراد دیگر در صنعت شما کار می کند ارائه دهد ، اما انجام آن همیشه آسان نیست.

در این مقاله شما را با چگونگی انجام یک تحلیل کامل رقابتی، از جمله:

  • چگونه رقبای واقعی خود را شناسایی کنیم.
  • تحلیل فاصله کلمات کلیدی.
  • تجزیه و تحلیل شکاف پیوند.
  • تحلیل محتوای برتر.

بعلاوه ، نکات مفید در مورد ابزارهایی را که می توانند به این روند کمک کنند و راهنمای کاملاً جدید (با الگوی رایگان) در مورد تجزیه و تحلیل رقابتی سئو را از دست ندهید.

تحلیل رقابتی برای سئو چیست؟

این اساساً سرقت ترافیک رقبا است. اگر در زمینه جستجوگرها تازه وارد هستید یا مدتی است که در این زمینه فعالیت کرده اید ، این یک روش بسیار ارزشمند برای کسب بازدید و رتبه بندی بیشتر برای سایت شما است.

به جای تحقیق کورکورانه در مورد اینکه چه چیزی را دنبال کنید ، تجزیه و تحلیل رقابتی می تواند موارد خاصی را با دقت بالایی به شما بگوید که روش های دیگری را پیدا نخواهید کرد ، مانند:

  • چه کلمات کلیدی را هدف قرار دهید.
  • چه محتوایی ایجاد شود.
  • نحوه بهینه سازی آن محتوا.
  • برای دریافت لینک.
  • چگونه می توان تجزیه و تحلیل رقابتی SEO را انجام داد.

چطور میشه انجام داد؟

خوب، به جای اینکه فقط در یک ابزار کلمه کلیدی یا یک ابزار پیوند تحقیق کنید ، با تجزیه و تحلیل رقابتی به آنچه در واقع برای رقبای شما مفید است نگاه می کنید و از این تاکتیک ها برای خود استفاده می کنید.

این روش اغلب بسیار بهتر از روش های تحقیق قدیمی است ، زیرا شما در واقع می توانید کاری را که دیگران واقعاً انجام می دهند بهبود بخشید و این تاکتیک ها را برای شما مناسب سازید.

1. رقبای برتر خود را مشخص کنید

بنابراین برای شروع با تجزیه و تحلیل رقابتی ، اولین چالش این است که در واقع رقبای برتر خود را شناسایی کنید.

این آسان به نظر می رسد. احتمالاً فکر می کنید که می دانید رقبای شما چه کسانی هستند زیرا یک کلمه کلیدی در گوگل تایپ می کنید و می بینید چه کسی برای کلمه کلیدی مورد نظر شما رتبه بندی می کند. این تا حدی کارساز است.

 

روش دیگر برای انجام این کار این است که به کلمات کلیدی مورد نظر خود رجوع کنید ، زیرا چالش این است که شما احتمالاً رتبه بندی کلمات کلیدی بسیار بیشتری نسبت به آنچه که شما معتقدید انجام دهید.

برای مثال، hamedmahdizadeh صدها هزار یا احتمالاً حتی میلیون ها کلمه کلیدی را در اختیار شما قرار می دهد و ما می خواهیم در مقیاس بدانیم که همه رقبای رتبه بندی شده برای همه آن پرس و جوهای مختلف چه کسانی هستند. انجام این کار به صورت دستی بسیار سخت است.

خوشبختانه ، ابزارهای سئو زیادی وجود دارد  Ahrefs ، SEMrush و ابزارهای بسیاری که می توانند به شما بگویند تمام کلمات کلیدی را که برای هزاران SERP رتبه بندی می کنید ، بررسی کنید و سپس با استفاده از معیارهای پیشرفته ، دقیقاً رقبای واقعی خود را محاسبه کنید.

شما به سادگی دامنه خود را تایپ می کنید ، و ما کل کلمات کلیدی که سایت شما برای آنها رتبه بندی می کند را در پایگاه داده خود جستجو می کنیم ، همه رقبا را بررسی می کنیم ، و از برخی روشهای پیشرفته تحقیقاتی استفاده می کنیم و آنها را مطابقت می دهیم و به شما می گوییم که رقبای واقعی شما چه کسانی هستند . هنگامی که رقبای واقعی خود را شناختید ، می توانید با ادامه تجزیه و تحلیل ادامه دهید.

2. تجزیه و تحلیل فاصله کلمات کلیدی را انجام دهید.

اولین گامی که اکثر مردم در انجام تجزیه و تحلیل رقابتی سئو برمی دارند ، شناسایی شکاف کلمات کلیدی است. برای مدت طولانی، وقتی تازه وارد سئو شدم ، این اصطلاح gap keyword gap  را می شنیدم و معنای واقعی آن را نمی دانستم. اما در واقع واقعاً ساده است.

به سادگی رقبای من برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند که من رتبه بندی نمی کنم و این شکاف است. ایده این است که اگر کلمه کلیدی ارزشمند باشد یا حجم بالایی داشته باشد، می خواهیم این شکاف را برطرف کنیم.

ترفند این است که شما می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید. شما می توانید تمام کلمات کلیدی که برای استفاده از یک کلید واژه پیشرفته رتبه بندی کرده اید را مشاهده کنید و سپس تمام کلمات کلیدی را که رقبا برای آنها رتبه بندی می کنند لیست کنید و سپس این لیست ها را در Excel ترکیب کنید. این یک روند طولانی و خسته کننده است.

خوشبختانه، دوباره، ابزارهای اصلی جستجوگرها ، مانند Moz ، می توانند در عرض چند ثانیه این مقیاس را برای شما انجام دهند. اگر به Moz Keyword Explorer بروید، به سادگی دامنه خود را وارد می کنید ، دامنه اصلی رقیب خود را که در این مرحله اول پیدا کردیم وارد کنید و تمام کلمات کلیدی که رقبای شما برای آن رتبه بندی نمی کنند را لیست می کند.

سپس می توانید این مورد را به یک صفحه گسترده بکشید و کلمات کلیدی با حجم بالا یا کلمات کلیدی ارزشمند و مرتبط با تجارت خود پیدا کنید.

این نکته ی مهمی است. شما فقط نمی خواهید بعد از هر کلمه کلیدی که رقبا برای شما رتبه بندی می کند ، خواسته و ناخواسته بروید. شما می خواهید در واقع کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود را پیدا کنید.

 

3. تجزیه و تحلیل لینک انجام دهید.

بنابراین پس از انجام این کار ، ما پسر عموی یک تحلیل کلید واژه کلیدی - تجزیه و تحلیل شکاف پیوند را نیز داریم.

این یک مفهوم کاملاً مشابه است ، زیرا برای رتبه بندی به پیوندهایی نیاز دارید. اما پیوندها را از کجا پیدا می کنید؟ بنابراین می خواهید بپرسید ، "چه کسی به رقبای من پیوند می دهد اما به من پیوند نمی دهد؟"

این تئوری در اینجا این است که اگر کسی در مورد موضوعی مشابه با رقیب شما پیوند برقرار می کند ، به احتمال زیاد به شما پیوند می خورد زیرا در آن کار ارتباط با آن نوع محتوا را دنبال می کند.

نکته پیشرفته این است که شما اغلب می خواهید به دو یا چند رقیب نگاه کنید. ایده این است که اگر کسی به چندین منبع پیوند می دهد اما به شما ارتباط برقرار نمی کند ، اگر محتوای برتر داشته باشید به احتمال زیاد او به شما پیوند می دهد.

باز هم ، ابزارهای SEO می توانند چیزی شبیه به این را ارائه دهند. می توانید تمام لینک های بازگشت به لیست خود یا رقبای خود را لیست کرده و در صفحه گسترده ترکیب کنید. اما این ابزار کار را بسیار آسان می کند.

در Moz Link Link Explorer ، شما به سادگی وارد یک رقیب خود می شوید ، وارد یک رقیب دیگر و خود می شوید و می توانید تمام افرادی را پیدا کنید که به این رقبا لینک می دهند اما به شما ربطی ندارند.

یک نکته پیشرفته که دوست دارم از آن استفاده کنم انجام آن در سطح صفحه است. به دنبال دامنه هایی نباشید که به رقبای شما لینک می دهند. به دنبال صفحات خاص باشید و می توانید این کار را در Link Explorer انجام دهید. ما می خواهیم جزئیات بیشتری را در راهنمایی که می خواهم در پایین این پست به آن لینک دهم ، به شما نشان دهیم.

4- تجزیه و تحلیل محتوای برتر را انجام دهید.

بنابراین پیوندها را می فهمیم ، کلمات کلیدی را می فهمیم. اما چه محتوایی می خواهیم ایجاد کنیم؟

تجزیه و تحلیل محتوای برتر ، این روزها انجام این کار بسیار آسان است. شما در اصل به دنبال محتوایی هستید که رقبای شما بازدید زیادی داشته یا پیوندهای زیادی داشته باشد.

ایده این است که اگر افراد دیگر به این موارد پیوند می دهند ، احتمال اینکه بتوانید پیوندهایی با محتوای مشابه اما بهتر داشته باشید بسیار زیاد است. بنابراین ایده این است که شما به سراغ ابزاری مانند Link Explorer بروید.

 می توانید بر اساس صفحات برتر مرتب سازی کنید و محتوایی را انتخاب کنید که بیشترین پیوند را برای رقبا داشته باشد.

پس از آن فقط محتوا را دوباره خلق نکنید بلکه آن را بهتر کنید. این روش آسمان خراش نامیده می شود ، ایده یافتن محتوایی که واقعاً خوب عمل کرده و سپس آن را بهتر کند.

پس از داشتن این مورد ، به تجزیه و تحلیل شکاف پیوند خود بازمی گردید و با کسانی تماس می گیرید که به این محتوا لینک می دهند و از آنها پیوند می خواهید و محتوای بهتر را به آنها نشان می دهید.

 

خلاصه اینطور است. وقتی همه اینها را کنار هم بگذاریم ، یک روند بسیار ارزشمند پیش رو داریم. ما می توانیم به صفحات جداگانه خود برگردیم ، به صفحاتی که برای رقبا رتبه بندی می کنند ، نگاه کنیم.

 وقتی کارتان تمام شد ، می توانید واقعاً صفحه خود را بردارید ، آن را به شکاف کلمات کلیدی خود متصل کرده و تمام کلمات کلیدی مورد نظر صفحه را مشاهده کنید.

تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی اصلی ما دامنه را بررسی کرد ، اما اکنون فقط می خواهیم بدانیم که صفحه برای چه رتبه بندی شده است. ما می توانیم این را به صفحه خود اضافه کنیم و صفحه را حتی بهتر کنیم. ما می توانیم مجدداً با همان افرادی که به این صفحه لینک می دهند تماس بگیریم ، محتوای بهتر خود را به آنها نشان دهیم و این مراحل است.

اطلاعات کاملتر در: https://hamedmahdizadeh.ir/site-optimization

  • حامد مهدیزاده

در این مقاله میخوام در مورد تاریخچه دیجیتال مارکتینگ با شما صحبت کنم.

امروزه بیش از 170 میلیون نفر به صورت روزانه از شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند.

بنابراین آشنایی با تاریخچه بازاریابی دیجیتال می تواند در استفاده درست از بازاریابی دیجیتال موثر باشد.

انتظار می رود هر کسب وکاری حداقل با اصول اصلی بازاریابی دیجیتال آشنا باشد.

به طور خلاصه دیجیتال مارکتینگ، تبلیغ محصولات از طریق اینترنت یا هر شکلی از شبکه های الکترونیکی است.

احتمال می رود که به زودی روشهای بازاریابی سنتی ناپدید شوند و جای خود را به بازاریابی آنلاین دهند.

یکی از برتری هایی که بازاریابی دیجیتال نسبت به بازاریابی سنتی دارد این است که برخلاف بازاریابی سنتی، بازاریابی دیجیتال بسیار مقرون به صرفه است.

همچنین شما می توانید در مدت زمان کوتاه تری به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید.

پیشرفت‌های تکنولوژی منجر به از دست دادن مشتریان در بخش‌های بازاریابی سنتی شده است.

استفاده عموم مردم از گوشی ، تبلت‌ و رایانه‌ سبب شده تا بازاریابان دیجیتال بیشترین جایگاه را در بازاریابی کسب کنند.

اصطلاح بازاریابی دیجیتال اولین بار در سال 1990 میلادی مورد استفاده قرارگرفت.

عصر دیجیتال با آمدن اینترنت و توسعه پلتفرم وب  1.0 آغاز شد.

این پلتفرم به کاربران اجازه می داد تا اطلاعات مورد نیاز خود را در اینترنت پیدا کنند.

اما آنها نمی توانستند چیزی را به اشتراک بگذارند.

بنابراین ابتدا بازاریابان در سراسر جهان به پلتفرم دیجیتال برای توسعه کاری خود اطمینان نکردند.

آن‌ها مطمئن نبودند که با بکارگیری پلتفرم دیجیتال درکارشان موفق شوند، زیرا اینترنت هنوز گسترش زیادی نیافته بود.

 همچنین در سال 1994 بازاریابی دیجیتال با فناوریهای جدیدی روبرو شد.

یاهو نیز در همان سال راه اندازی شد و در همان سال اول حدود یک میلیون بازدید دریافت کرد.

این تغییرات سبب تحولات عمده ای در عصر دیجیتال شد.

پس از آن شرکت‌ها دریافتند که باید ‌سایت‌های خود را برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو بهینه کنند.

در سال 1998 گوگل راه اندازی شد.

در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰، بازاریابی دیجیتال به‌عنوان روشی موثر برای برقراری ارتباط با کاربران و مشتریان معرفی شد.

در سال 2006 دنیای دیجیتال مارکتینگ شاهد رقابتی شدید بین گوگل و یاهو بود و جستجوی زنده با این رقابت به اوج رسید.

پس از آن گوگل شروع به توسعه و رشد کرد.

یکی از مهم‌ترین تحولات تاثیرگذار در دنیای دیجیتال مارکتینگ، اختراع ایمیل در سال ۱۹۷۱ بود .

هرچند نقطه شروع جدی تلاش‌های بازاریابی دیجیتال مربوط به دهه ۱۹۹۰است که اولین موتورهای جستجوی وب که قابلیت ایندکس کردن سایت‌های FTP را داشتند، به‌وجود آمدند.

دیجیتال مارکتینگ در ایران نیز با ایمیل مارکتینگ آغاز شد و کاربران زیادی با ثبت ادرس ایمیل خود در سایت های مختلف علاقه ی خود را به دریافت خبر‌ها اعلام میکردند.

اگر به دنبال مقالات جدید و مهم بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ به صورت حرفه ای هستید، بخش:
https://hamedmahdizadeh.ir/digital-marketing را دنبال و مطالعه کنیدچشمک



  • حامد مهدیزاده

خدمات سئو، خدمات بهینه سازی موتورهای جستجو هستند که برای افزایش دید و در نهایت ترافیک جستجوی ارگانیک به وب سایت ها طراحی شده اند.

SEO شامل استراتژی ها ، اقدامات و شیوه های متعدد است که هدف نهایی همه آنها بهبود موقعیت وب سایت شما در موتورهای جستجو است - به همین دلیل به آن "بهینه سازی موتور جستجو" می گویند.

موتورهای جستجو باید تصمیم بگیرند که کدام وب سایت ها را در نتایج جستجو برای هر جستجوی معین لیست کنند. پیاده سازی بهترین شیوه های SEO برای اطمینان از اینکه وب سایت شما ترافیک وب را برای جستجوهای مربوطه در موتورهای جستجو جذب می کند بسیار مهم است.

SEO به دلیل کارآیی خود به عنوان یک استراتژی بازاریابی آنلاین به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است. گرچه چشم انداز دیجیتال در چند سال گذشته تغییر چشمگیری کرده است ، اما SEO هنوز یک استراتژی بازاریابی موثر و مهم است. در حالی که یک استراتژی SEO خوب دارای مزایای زیادی است ، در اینجا ما 5 مورد اصلی را برای کمک به شما در درک (یا یادآوری!) عالی بودن SEO ذکر می کنیم:

  1. افزایش ترافیک - موقعیت های برتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو اکثریت برداشت ها و کلیک ها را دریافت می کنند ، بنابراین رتبه بندی در این موقعیت های برتر می تواند منجر به افزایش قابل توجه ترافیک برای وب سایت شما شود. SEO همچنین روی ایجاد برچسب های عنوان آموزنده و کلیدواژه عنوان و توضیحات متا ، که در صفحات نتیجه نشان داده می شود ، متمرکز است. داشتن برچسب ها و توضیحات بهینه به افزایش نرخ کلیک کمک می کند ، که همچنین باعث افزایش ترافیک وب می شود.
  2. 2.                       نرخ بازگشت سرمایه (ROI) - ROI به معنی نرخ پول به دست آمده نسبت به پول سرمایه‌گذاری شده است. سئو نتایج قابل پیگیری و اندازه گیری را ارائه می دهد ، بنابراین وقتی در مورد ROI صحبت می شود هیچ تردیدی وجود ندارد. تیم سئو روز هر جنبه ای از استراتژی سئو مانند افزایش رتبه ، ترافیک و تبدیل را برای شما انجام می دهد. و همچنین با تجزیه و تحلیل جامع ، این امکان را فراهم می کند که اطلاعات جمعیت شناختی و سایر معیارهای مشارکت برای افرادی که با وب سایت شما تعامل داشته اند را مشاهده کنید. تیم سئو روز ، در سایت های تجارت الکترونیک ، با دست یافتن به اینکه کاربران برای تکمیل فروش از کدام مسیرها استفاده می کنند و همچنین کلمه کلیدی که قبل از خرید برای جستجوی شما استفاده کرده اند، در جهت بهینه سازی سئوی سایت اقدام می کند.
  3. مقرون به صرفه بودن-سئو یکی از مقرون به صرفه ترین استراتژی های بازاریابی است زیرا کاربرانی که به طور فعال به دنبال محصولات و خدمات شما به صورت آنلاین هستند ، را هدف قرار می دهد. ماهیت ورودی SEO به مشاغل کمک می کند تا در مقایسه با استراتژی های خروجی مانند تماس سرد ، پول خود را پس انداز کنند. در حالی که تماس سرد هنوز می تواند یک استراتژی موثر باشد ، سرنخ های تولید شده توسط آن 61 درصد بیشتر از سرنخ هایی که توسط یک استراتژی ورودی مانند SEO ایجاد می شود هزینه دارد. و از آنجا که SEO همچنین کاربرانی را که به طور فعال در جستجوی محصولات و خدماتی مانند شما هستند ، هدف قرار می دهد ، ترافیک ناشی از SEO از بسیاری از استراتژی های بازاریابی واجد شرایط تر است و در نتیجه باعث صرفه جویی در هزینه برای شرکت ها می شود.
  4. افزایش قابلیت استفاده از سایت - در جهت سهولت حرکت وب سایت شما در موتورهای جستجو ، SEO به طور همزمان به قابل دسترس بودن بیشتر وب سایت شما برای کاربران نیز کمک می کند. SEO شامل تنظیم مجدد معماری سایت و لینکها برای سهولت جستجو و پیمایش صفحات درون وب سایت است. این امر نه تنها باعث می شود که موتورهای جستجو بتوانند سایت شما را خزیده و صفحات را بیابند ، بلکه باعث می شود کاربران بتوانند راحت تر اطلاعات را در وب سایت شما پیدا کنند.
  5. آگاهی از نام تجاری - از آنجایی که قرارگرفتن در رتبه برتر، نتایج قابل توجهی را به دنبال دارد ، قرارداشتن وب سایت شما در این موقعیت های برتر در صفحات نتیجه به معنای نمایش بیشتر وب سایت شما است. علاوه بر این ، قرار گرفتن در صفحه اول کلمات کلیدی مورد نظر شما نه تنها به کاربران کمک می کند تا برند شما را با آن کلمات کلیدی مرتبط کنند ، بلکه باعث ایجاد اعتماد می شود زیرا شرکت های صفحه اول به طور کلی معتبرتر هستند. هرچه صفحات و محتوای شما در رتبه های بالایی در موتورهای جستجو قرار گیرد ، شانس بیشتری برای مشاهده محتوای شما و ارتباط با نام تجاری شما وجود دارد.

آیا خدمات سئو سایت برای هر کسب و کاری مهم است؟

اگر شما وب سایت مخصوص شرکت خود را دارید ، SEO برای کسب و کارتان مهم است. این که آیا کسب و کار شما جدید است یا قدیمی ، دشوار یا موفق ، کوچک یا بزرگ ، SEO برای موفقیت آنلاین شما بسیار مهم است. در حقیقت ، حتی اگر شما در صنعت خود یکتا هستید ، سئو همچنان مهم است.

چیزهای زیادی در مورد تجارت شما وجود دارد که نمی توانید آنها را کنترل کنید. شما نمی توانید کنترل کنید که رقبای جدیدتان چگونه ظاهر می شوند ، چگونه مشتریان شما نسبت به عرضه محصول جدید واکنش نشان می دهند یا سود سه ماهه شما چقدر خواهد بود.

اما با SEO می توانید رتبه خود را کنترل کنید. و این بدان معناست که تا حدودی می توانید تعداد بازدیدکنندگان وب سایت خود را کنترل کنید ، که به طور مستقیم بر میزان فروش آنلاین یا تعداد دریافتی مشتریان جدید شما تأثیر می گذارد ، که متعاقبا بر میزان درآمد شما نیز تأثیر خواهد گذاشت.

اگر روی سئوی وب سایت خود سرمایه گذاری می کنید ، در واقع مستقیما روی دیده شدن و سودبخشی آن سرمایه گذاری کرده اید. بنابراین مهم نیست که فردا چه اتفاقی می افتد ، اگر SEO شما ثابت است ، می توانید روی آن حساب کنید و به رشد و پیشرفت کسب و کار خود کمک کنید.

به همین دلیل است که SEO مهم است ، مهم نیست که کسب و کار شما چیست. بر اساس نحوه توسعه موتورهای جستجو ، بعید است که SEO به این زودی اهمیت خود را از دست بدهد.

 

اگر به دنبال شرکتی هستید که به شما برای قرارگرفتن در صدر رتبه بندی موتورهای جستجو کمک کند با سئو روز تماس بگیرید.

بهترین خدمات سئو خدماتی است که مختص و موردنیاز شما باشد.

می توانید با تیم تخصصی سئوروز و یا سایت شخصی حامد مهدی زاده درباره خدمات حرفه ای سئو سایت خود مشورت نمائید تا دریابید که کدام برای شما بهترین است.

  • حامد مهدیزاده