وبلاگ حامد مهدی زاده

حامد مهدی زاده متخصص و کارشناس سئو

وبلاگ حامد مهدی زاده

حامد مهدی زاده متخصص و کارشناس سئو

وبلاگ حامد مهدی زاده

حامد مهدی زاده متخصص و کارشناس سئو

۱ مطلب در دی ۱۴۰۰ ثبت شده است

"روند" در اینجا کلمه مهم است. اگر به دنبال یک مرحله چشمگیر یا پرش به عنوان نتیجه مستقیم یک قطعه از محتوای ویروسی هستید ، این می تواند شما را از یک روند مثبت در جهت درست غافل کند و حتی شما را وسوسه می کند که نتیجه بگیرید این شکل از لینک مبتنی بر محتوا ساختمان کار نمی کند

با توجه به این نوع ایجاد پیوند و تأثیر آن در رتبه بندی دامنه ، می خواهم به 4 نکته زیر توجه کنم:

  • موفقیت واقعاً چقدر به نظر می رسد
  • چرا موفقیت به نظر می رسد مانند آن است
  • عوامل دیگری که باید در نظر بگیرید
  • چگونه می توانیم رویکرد خود را بهبود ببخشیم

واقعاً ایجاد لینک موفق چگونه است؟

Simply Business در عنوان افسانه ای SEO به عنوان نمونه ای از کار نکردن این نوع ایجاد پیوند نگهداری می شود. من برعکس بحث می کنم ، و آن را به عنوان مثالی از کارکردن بالا نگه می دارم. بنابراین چگونه می تواند باشد؟

در این پست سه مورد از موفق ترین محتوای مقطر ایجاد شده برای Simply Business برجسته شده است. با این حال ، تمرکز بر روی این سه قسمت از محتوا ، تصویر کاملی را ارائه نمی دهد. ما فقط سه قطعه محتوا نساختیم. ما بیست و یک ساختیم در اینجا نتایج حاصل از این قطعات آمده است:

توجه: داده ها برای دو قسمت اول محتوا موجود نیستند

این پیوندها از 1466 دامنه ساخته شده به 19 قطعه محتوا در مدت 3 سال است.

افسانه مورد بحث به شرح زیر است:

ایجاد تعداد زیادی پیوند به یک قسمت از مطالب منجر به جهش در رتبه بندی دامنه در یک بازه زمانی مناسب می شود ، به عنوان مثال. 3 ماه.

اگرچه این فرضیه در ابتدای پست به صراحت بیان نشده بود ، اما بعداً در یک نظر روشن شد. با این حال ، این لزوماً اینگونه کار نمی کند.

شرح دقیق آنچه که می تواند باشد:

ایجاد پیوندهای زیادی به تعداد زیادی از مطالب به طور پایدار ، اگرچه سایر فاکتورهای مهم را نیز در نظر داشته باشید ، می تواند منجر به افزایش رتبه بندی دامنه در طول زمان شود.

برای متوقف کردن ، افسانه نیاز به یک جهش مستقیم قابل انتساب در رتبه بندی و ترافیک ارگانیک در حدود 3 ماه پس از انتشار هر یک از مطالب داشت. پس دست انداز کجا بود؟ پاداش پیش بینی شده برای همه آن پیوندها؟

 

خوب ، اما این چه کاری برای شرکت انجام داد؟ آیا آنها برای رتبه بندی اصطلاحات سئو ارزشمند یا فقط اصطلاحات مربوط به خود محتوا افزایش یافته اند؟

در طول مدت این کمپین های ایجاد لینک ، Simply Business مهمترین کلمات کلیدی خود ("بیمه غرامت حرفه ای" و "بیمه مسئولیت عمومی") را به ترتیب از موقعیت های 3 به 1 و 3 به 2 دید. هنگام نوشتن این پست ، با جاسپر مارتنز ، رئیس سابق بازاریابی و ارتباطات در Simply Business ، اکنون معاون بازاریابی در PensionBee تماس گرفتم. جاسپر به من گفت:

"تغییر موقعیت از 3 به 1 در کلمه کلیدی برتر ما به معنای افزایش 15 درصدی فروش است."

Simply Business همچنین شاهد بهبود رتبه بندی برای سایر شرایط تجاری نیز بوده است. این یک نمونه کوچک است:

توجه: این داده ها از یک ابزار شخص ثالث ، Sistrix گرفته شده است. داده های ابزارهای شخص ثالث ، همانطور که در این پست و پست اصلی استفاده شده است ، باید با یک دانه نمک گرفته شود. آنها تصویری کاملاً دقیق ارائه نمی دهند ، اما می توانند نشانه ای از جهت حرکت را به شما نشان دهند.

من متوجه می شوم که Simply Business امروز نیز برای برخی از کلمات کلیدی برتر تجاری خود مانند "بیمه غرامت حرفه ای" رتبه 1 را دارد. این کاملاً باورنکردنی است در یک بازار پر از سریبازیکنان بزرگ عادلانه ، نام انگلیس خانگی با تبلیغات تلویزیونی آشنا و بودجه های بسیار بیشتر.

یادم می آید اولین باری که مسئولیت ویروسی شدن بخشی از مطالب را بر عهده داشتم. اشتراک های اجتماعی ، ترافیک و پیوندها درحال چرخش بود. این بود! پیوند نیروانا! من نشسته بودم و منتظر رتبه بندی ، ترافیک ارگانیک و درآمد برای دنبال کردن هستم.

من تصور می کنم بیشتر سئوکاران می دانند که به این ترتیب کار نمی کند. اما شاید آنها این کار را نکنند. شاید این فرض وجود داشته باشد که یک انفجار بزرگ در پیوندها منجر به جهش در رتبه بندی شود ، همانطور که در پست اصلی بحث شده است. این اسطوره ای است که به دنبال از بین بردن آن بود. من آن را دریافت من هم آنجا بوده ام

این لزوما به این ترتیب کار نمی کند. و در حقیقت ، منطقی است که اینگونه نیست.

در دو نمونه ، سایت های مورد بحث دارای یک ویروس بزرگ بودند و صدها دامنه مرتبط با ریشه را بدست آوردند ، اما این به خودی خود منجر به افزایش رتبه بندی دامنه گسترده نشد. درست است.

اگر هر کسی که یک حمله ویروسی داشته باشد ، گوگل نتایج جستجوی بسیار ناپایداری را کسب می کند ، از نظر تمام اصطلاحات خود ، در رتبه بندی قرار می گیرد.

اما اگر سایتی به مرور مرتباً پیوندهای زیادی را ایجاد کند ، مانند Simply Business ، Google ممکن است بخواهد وزن آن سایت مطلوب تر و شایسته رتبه بندی بالاتر باشد.

الگوریتم گوگل یک معادله فوق العاده پیچیده است. وسوسه انگیز است که فکر کنید لینک می دهید و رتبه بندی می کنید و یک جهش بزرگ در یک مربوط به جهش بزرگ در دیگری خواهد بود. اما ریاضیات درگیر شده بسیار پیچیده تر از آن است. آنقدر خطی نیست

عوامل دیگری که باید در نظر گرفته شود

لینک سازی به تنهایی رتبه شما را بهبود نمی بخشد.

تعدادی از عوامل تأثیرگذار دیگر نیز در این بازی وجود دارد. در سطح بالا ، این موارد عبارتند از:

نکات سئو در سایت (و سئو فنی)

به روزرسانی ها و مجازات های الگوریتمی

تغییراتی در SERP ، مانند جعبه دانش و موقعیت نتایج پرداخت شده

فعالیت رقیب

من در اینجا به جزئیات زیادی نمی پردازم ، اما می خواهم ذکر کنم که هنگام بررسی تأثیر ایجاد لینک در رتبه بندی سایت ، باید این عوامل و موارد دیگر را در نظر بگیرید.

همانطور که احتمالاً قبل از شروع کار Distilled با هتل های کنسرت می توانید از افت شدید آن مطلع شوید ، سایت از مجازات الگوریتمی رنج می برد. ما زیر این فرضیه پیش رفتیم که ایجاد پیوندهای با کیفیت بالا ، در کنار سایر فعالیتهای روی سایت ، در بازیابی سایت مهم خواهد بود.

با این حال ، پس از سه یا چهار موفقیت در ساخت وسازهای بزرگ بدون هیچگونه افزایش بالابری ، به مشتری توصیه کردیم که ایجاد لینک را متوقف کرده و همه منابع را برای تمرکز بر فعالیت های دیگر منتقل کنید.

همانطور که در انتهای نمودار مشاهده خواهید کرد ، به نظر می رسد که حرکت مثبتی در حال رخ دادن است. در صورت بهبود کامل سایت و هرگز ، هرگز نمی توانیم دقیقاً بگوییم که در صورت وجود ، چه پیوندی به رتبه بندی نهایی سایت کمک کرده است.

شما نمی توانید موارد بالا را اثبات کنید که پیوند سازی کار نمی کند. شما باید فاکتورهای دیگری را که ممکن است بر عملکرد سایت تأثیر بگذارد در نظر بگیرید.

چگونه می توانیم رویکرد خود را بهبود ببخشیم؟

همانطور که در ابتدای این پست اشاره کردم ، در واقع با بسیاری از نکات مطرح شده در پست اصلی موافقم. به طور خاص ، در مورد ارتباط موضوعی محتوای ایجاد شده و نحوه قرارگیری محتوا در معماری سایت ، نکات قوتی بیان شده است.

در حالت ایده آل ، محتوایی که برای به دست آوردن لینک ایجاد می کنید:

  • موضوعی مربوط به کاری که انجام می دهید
  • برای توزیع ارزش ویژه لینک در معماری سایت ادغام شده است
  • در نوع خود ارزشمند است (حتی اگر پیوندها و سئو نبود)

هرچند ، این می تواند یک چالش باشد ، به ویژه در بعضی از صنایع خاص ، و ممکن است هر بار به نقطه شیرین برخورد نکنید.

اما بیایید به نوبه خود به آنها نگاه کنیم.

 

ارتباط موضوعی

اگر می توانید محتوایی ایجاد کنید که پیوندهایی به دست بیاورد و از نزدیک با محصول شما و کاری که برای مشتریان انجام می دهید مرتبط باشد ، بسیار عالی است. این ایده آل است.

 

برای ارائه مثالی از این ، Distilled آزمون استعداد شغلی را برای Rasmussen ، یک کالج متمرکز بر حرفه در آمریکا ، ایجاد کرد. این صفحه از 156 لینک دهنده دامنه های ریشه مطابق با شاخص Majestic Historic  پیوندهایی بدست آورده است و سایت همچنان رتبه خوبی دارد و ترافیک جستجوی مرتبط را به سایت هدایت می کند.

مثال دیگر ، عوامل رتبه بندی موتور جستجو خود Moz است. ایجاد پیوندهای زیاد به آن صفحه مطمئناً باعث ایجاد بازدید مناسب و ارزشمند به سایت Moz می شود و همچنین به قدرت کلی دامنه کمک می کند.

با این حال ، لازم نیست محتوای شما مربوط به محصول شما باشد ، به شرطی که برای مخاطبان شما مرتبط باشد. در مورد Simply Business ، مخاطبان اصلی (صاحبان مشاغل کوچک) به همان اندازه که به رشد تجارت خود اهمیت می دهند ، به بیمه اهمیت نمی دهند. به همین دلیل چندین راهنما برای بازاریابی مشاغل کوچک ایجاد کردیم که پیوندهای زیادی نیز به دست آوردند.

"قبل از اینکه من Simply Business را ترک کنم ، راهنماهایی که ایجاد کردیم ماهانه 15،000 بازدید بی نظیر را با یک CTR سالم برای ثبت نام و فروش جلب می کردند. جابجایی افراد در قیف و آماده شدن آنها برای فروش بسیار مثر بود. همچنین بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک را به خود جلب کرد که در حال حاضر به دنبال بیمه نیستند. "

ادغام محتوا در معماری سایت

مقطر اغلب مطالب را خارج از معماری اصلی سایت قرار می دهد. من می پذیرم که این مطلوب نیست ، اما فقط برای زمینه ، بگذارید دلایل آن را توضیح دهم:

این یک تجربه جذاب تر و جذاب تر را ایجاد می کند. در نظر بگیرید که اگر مجبور بود در چیدمان صفحه عادی قرار بگیرد ، بارش برف در نیویورک تایمز چقدر تأثیرگذار بود.

از ایجاد تضاد بین کد سایت و کد محتوای تعاملی جلوگیری می کند. این امر می تواند به ویژه برای سازمانهایی که دارای چرخه های محدود توسعه هستند ، مذاکره برای ویرایشهای مستقیم در سایت بسیار مفید باشد. همچنین به کاهش زمان ، هزینه و ناامیدی هم در سمت مشتری و هم در نمایندگی کمک می کند.

کمتر مارک دار به نظر می رسد. اگر صفحه ای بیش از حد تجاری به نظر برسد ، می تواند ناشران را از پیوند دادن منصرف کند.

اگرچه برای Simply Business کار می کرد ، منطقی است که در هر جایی که می توانید این موارد را به معماری سایت معمولی بکشید تا به توزیع بیشتر ارزش پیوند کمک کند.

محتوایی که به تنهایی ارزشمند است (حتی اگر لینک و سئو نبود)

گوگل همیشه در حال تغییر است. آنچه اکنون کار می کند و آنچه در گذشته کار کرده است لزوماً ادامه نخواهد یافت. آینده نگرترین روش ایجاد پیوند به سایت خود از طریق فعالیتی است که به تنهایی ارزشمند است - فعالیت هایی مانند روابط عمومی ، مارک تجاری و افزایش آنلاین مخاطبان.

خوب ما از اینجا کجا می رویم؟

ایجاد لینک از طریق کمپین های بازاریابی محتوا هنوز هم می تواند تأثیر مثبتی در رتبه بندی دامنه داشته باشد. با این حال ، مهم است که با انتظارات واقع بینانه وارد هر کمپین ایجاد لینک سازی شوید. نتایج ممکن است آنطور که انتظار دارید مستقیم و فوری نباشد.

شما باید طولانی مدت در آن شرکت کنید و قبل از اینکه واقعاً نتیجه بگیرید ، به تعدادی از مطالب پیوند ایجاد کنید. وقتی به دنبال نتیجه هستید ، روی روندهای کلی تمرکز کنید ، نه حرکات ماه به ماه.

به یاد داشته باشید که خرید بک لینک به تنهایی سئو شما را حل نمی کند. شما باید اطمینان حاصل کنید که سایر عوامل محلی ، فنی و الگوریتمی را نیز در نظر گرفته اید.

همیشه ارزش ایجاد روش ایجاد پیوند را دارد. هرچه موضوعات با علایق اصلی یا اصلی مخاطبان شما مطابقت داشته باشد ، محتوای بیشتری در معماری سایت شما ادغام می شود و محتوای ایجاد شده شما به دلایلی فراتر از SEO دارای ارزش بیشتری است ، بهتر است.

مدیریت آن هربار آسان نیست ، اما اگر بتوانید ، موقعیت خوبی برای ایجاد پیوندهای پیوسته و بهبود رتبه بندی سایت خود با گذشت زمان خواهید داشت.

  • حامد مهدیزاده