وبلاگ حامد مهدی زاده

حامد مهدی زاده متخصص و کارشناس سئو

وبلاگ حامد مهدی زاده

حامد مهدی زاده متخصص و کارشناس سئو

وبلاگ حامد مهدی زاده

حامد مهدی زاده متخصص و کارشناس سئو

۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

چرا زحمت پرداختن به پست های وبلاگ قدیمی را می کشید؟

در بسیاری از سایت ها ، تعداد زیاد صفحات بزرگترین دلیل در نظر گرفتن بهبود یا کوچک سازی مطالب قدیمی است. اگر مدیران محتوای گذشته کمیت را به جای کیفیت انتخاب می کردند ، در نهایت انبوهی از پست های قدیمی دفن می شوند ، همه موضوعات همیشه سبز قبلاً در مورد آنها نوشته شده است ، و نگه داشتن موجودی مطالب شما دشوارتر می شود.

از نظر فنی ، بسته به مقیاس محتوای قدیمی که با آن سرو کار دارید ، هرس کردن تعداد صفحاتی که ارائه می دهید می تواند به افزایش کارایی خزیدن کمک کند. اگر Google برای یافتن 100 محتوای خوب مجبور باشد 1000 URL را خزنده کند ، آنها یادداشت می کنند و در آینده وقت زیادی را برای شانه زدن با محتوای شما صرف نمی کنند.

از دیدگاه بازاریابی ، محتوای شما نمایانگر نام تجاری شما است و بهبود مجموعه محتوایی که ارائه می دهید به شکل گیری دید مشتریان به عنوان یک اقتدار در فضای شما کمک می کند. بهینه سازی و دقت در محتوای موجود شما می تواند تمرکز موضوعی واضح تری در مجموعه مطالب شما داشته باشد ، کشف آن را آسان تر کرده و از ارزش آن برای کاربران و مشاغل اطمینان حاصل کند.

یک ثانیه بزرگنمایی کنید تا از سطح بالاتر به این موضوع نگاه کنید: اگر قبلاً تصمیم گرفته اید که ارزش سرمایه گذاری در محتوای وبلاگ برای شرکت شما را دارد ، ارزش این را دارد که از منابع موجود خود بیشترین بهره را ببرید و اطمینان حاصل کنید که آنها مانع شما نمی شوند .

تصمیم بگیرید که چه چیزی را نگه دارید:

فهرست

اولین کاری که قبل از دسترسی به پست های وبلاگ خود باید انجام دهید این است که مطمئن شوید از آنچه که دارید می دانید. لیست کاملی از URL ها و فراداده های هماهنگ فوق العاده در ارزیابی و مستند سازی بسیار مفید است.

بسته به سیستم مدیریت محتوایی که استفاده می کنید ، به دست آوردن این لیست می تواند به سادگی صادر کردن فیلد پایگاه داده باشد. متناوباً ، می توان از ترکیبی از داده های Google Analytics ، Webmaster Tools و یک خزیدن جامع با ابزاری مانند Screaming Frog ، نشانی های اینترنتی را بدست آورد. در این پست طرح کلی از نحوه بدست آوردن داده های مورد نیاز از این منابع آورده شده است.

صرف نظر از اینکه هنوز لیستی از URL ها دارید یا خیر ، همچنین انجام یک جستجوی کامل از وبلاگ خود خوب است تا ببینید ساختار پیوند دهنده در این مرحله چگونه است و تفاوت آن با آنچه در CMS مشاهده می کنید متفاوت است.

ارزیابی

پس از دانستن آنچه که دارید ، وقت آن است که محتوا را ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید که آیا ارزش نگه داشتن آن را دارد. وقتی این کار را می کنم ، دوست دارم این 5 سوال را بپرسم:

1. آیا برای کاربران مفید است؟

محتوایی که برای کاربران مفید است مفید ، آموزنده یا سرگرم کننده است. این سوالات را پاسخ می دهد ، به آنها در حل مشکلات کمک می کند یا آنها را علاقه مند می کند. این می تواند چیزی باشد از یک راه حل برای عیب یابی تا مجموعه ای از عکس های الهام بخش.

2. آیا برای ما مفید است؟

محتوایی که برای ما مفید است ، کسب رتبه بندی ارگانیک ، بازدید ، یا بک لینک است یا با کمک به ایجاد تبدیل ، ارزش تجاری را ارائه می دهد. علاوه بر این ، داشتن محتوایی که می تواند به ایجاد مارک تجاری یا ایجاد اقتدار موضعی کمک کند ، داشتن در هر سایتی عالی است.

3. خوب است؟

اگرچه ممکن است این سوال کمی ذهنی باشد که می توانید در مورد هر محتوایی بپرسید ، اما وقتی محتوایی را می خوانید که خوب نیست ، بدیهی است. این موارد درمورد موارد اساسی مانند این است که اگر محتوا معنی ندارد ، دارای تعداد زیادی خطای دستوری است ، سازماندهی ضعیفی دارد یا به نظر نمی رسد که نکته ای در این مورد باشد.

4. آیا این موضوع مربوط است؟

اگر محتوا حداقل به طور مماس با سایت ، صنعت یا مشتریان شما ارتباط ندارد ، باید دلیل خوبی برای نگهداری آن داشته باشید. اگر قبلاً هیچ یک از مدارک قبلی را نداشته باشد ، احتمالاً ارزش نگهداری ندارد.

5- آیا مشکلی ایجاد می کند؟

محتوای مشکل دار ممکن است شامل محتوای تکراری ، هدف گذاری تکراری ، متن دزدی ادبی ، محتوایی باشد که مسئولیت قانونی دارد یا تعداد دیگری از مواردی که احتمالاً نمی خواهید در سایت خود با آنها سر و کار داشته باشید. فهمیدم که مرحله ارزیابی خصوصاً فرصت خوبی برای شناسایی پستهایی است که موضوع مشابهی را هدف قرار می دهند تا بتوانید آنها را تلفیق کنید.

با استفاده از این معیارها ، می توانید پست های وبلاگ قدیمی خود را به سطل های "نگه دارید" و "نگه ندارید" تقسیم کنید. "نگه داشتن" را می توان 301 به مرتبط ترین پست مرتبط یا صفحه اصلی وبلاگ هدایت کرد. سپس وقت آن است که بیشتر به دیگران بپردازیم.

با پست هایی که نگه دارید چه باید کرد.

بنابراین اکنون شما یک دسته از پست های "نگه داشتن" برای مرتب سازی دارید! همه پست هایی که تاکنون آن را ایجاد کرده اند قبلاً تاسیس شده اند که دارای نوعی ارزش هستند. اکنون می خواهیم با بهبود ، گسترش ، به روزرسانی و تبلیغ محتوا ، از این ارزش نهایت استفاده را ببریم.

 

بهتر کردن

در هنگام تلاش برای بهبود یک پست قدیمی که استخوان های خوبی دارد ، می توان شروع کار با پیشرفت در هدف گیری و نوشتن و دستور زبان کلی باشد. شما می خواهید مطمئن شوید که پست وبلاگ شما دارای یک نکته مشخص است ، یک موضوع و اصطلاحات خاص را هدف قرار داده است و این کار را به زبان انگلیسی مناسب (یا به هر زبانی که وبلاگ شما به آن زبان باشد) انجام می دهید.

 

پس از اینکه فرم خود محتوا خوب شد ، اطمینان حاصل کنید که پیشرفت های فنی مورد نیاز قطعه مانند پیوند متقابل مرتبط ، متن alt یا نشانه گذاری طرح را به آن اضافه کنید.

 

پس وقت آن است که از زیبایی آن اطمینان حاصل کنیم. پیشرفت های بصری مانند افزودن وقفه های خط ، نقل قول های کشیده و تصاویر بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد و می تواند افراد را در صفحه طولانی تر نگه دارد.

بزرگ یا به روزرسانی کنید.

همه پست های وبلاگ قدیمی لزوماً در وضعیت نامناسبی قرار ندارند که می تواند فرصتی عالی را فراهم کند. روش دیگر برای به دست آوردن ارزش بیشتر از آنها استفاده مجدد یا به روزرسانی اطلاعات موجود در آنها برای تازه کردن مطالب قدیمی است. داده ها می گویند که این کاملاً ارزش تلاش دارد ، با وبلاگ نویسان تجاری که پست های قدیمی را به روز می کنند 74٪ بیشتر احتمال دارد نتایج خوبی را گزارش دهند.

 

چند روش برای گسترش یا به روزرسانی یک پست ، بررسی برداشت متفاوت از پایان نامه ، افزودن داده های جدیدتر ، یا ادغام پیشرفت های اخیر یا تغییر عقاید است. متناوباً ، می توانید بخشی از محتوا را با تفسیر مجدد آن در رسانه دیگر ، مانند تصاویر جدید ، فیلم جذاب یا حتی به عنوان محتوای صوتی ، گسترش دهید.

ترویج

اگر منابع خود را در ایجاد و بهینه سازی محتوا سرمایه گذاری کرده اید ، فقط منطقی است که سعی کنید بیشترین توجه را به محصول نهایی داشته باشید. این کار را می توان به چند روش مختلف انجام داد ، مانند اشتراک و اشتراک مجدد در کانال های اجتماعی با مارک تجاری ، نمایش مجدد پست ها به صفحه اول وبلاگ یا حتی کمی تبلیغات خارجی از طریق دسترسی.

  • حامد مهدیزاده