وبلاگ حامد مهدی زاده

حامد مهدی زاده متخصص و کارشناس سئو

وبلاگ حامد مهدی زاده

حامد مهدی زاده متخصص و کارشناس سئو

وبلاگ حامد مهدی زاده

حامد مهدی زاده متخصص و کارشناس سئو

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

آکادمی سئو روز یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های آموزش‌ دهنده و ارائه‌ دهنده seo سایت در ایران است.

سئو روز در چند ماه گذشته با اعضای جدید خود به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات و آموزش‌های حرفه‌ای است.

اگر شما اخیراً با دیجیتال مارکتینگ آشنا شده‌اید و یا حتی اگر هیچ دانشی در مورد دیجیتال مارکتینگ ندارید، بهتر است بیشتر به سئو سایت فکر کنید.

در عصر دیجیتال امروزی ایجاد وب‌سایت برای کسب‌وکار خود و سئوی سایت شدیداً توصیه می‌شود.

البته قبل از آن پیشنهاد می‌کنیم که حتماً آموزش ببینید و از منابع آموزشی کاربردی SEO استفاده کنید.

 

سئو (SEO) چیست و چگونه کار می‌کند؟

سئو (seo) مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنای بهینه‌ سازی برای موتورهای جستجو (مثل google) است.

در واقع، سئو تلاش می‌کند تا رتبه سایت شما را در لیست نتایج جست‌وجو گوگل بهتر شود.

در نتیجه، شانس دیده شدن سایت شما بیشتر می‌شود. بنابراین، مخاطبین بیشتری جذب وب‌سایت شما شده و مشتریان کسب‌وکار شما بیشتر می‌شوند.

در نهایت، تجارت شما رشد چشمگیری پیدا می‌کند. اگر کاملا در مورد موتورهای جستجو میخواهید بدانید مقاله سئو چیست را در سئو روز آکادمی بخونید.

  

چه کسب‌ و کارهایی به آموزش seo نیاز دارند؟

سئو را باید از صفر تا صد یاد بگیرید .

در عصر حاضر تقریباً اکثر کسب‌ و کارها در حال اینترنتی شدن هستند. از جمله این کسب‌ و کارها می‌توان موارد زیر را نام برد:

انواع فروشگاه‌ها

رستوران‌ها

کلینیک‌ها و مراکز خدمات درمانی و توانبخشی

مؤسسات حقوقی

اداره‌ها و شرکت‌ها

هتل‌ها و مهمان‌سراها

تیم‌های ورزشی

مؤسسات فرهنگی و هنری

آژانس‌های مسافرتی

تورهای گردشگری و تفریحی

 

  • حامد مهدیزاده

رسیدن به صفحه اول گوگل واقعا عالی است. چرا که بعد از اینکه سایت شما در صفحه اول سرچ گوگل قرار گرفتید، به صورت رایگان برای شما کاربر و مشتری فرستاده می شود.

اما برای اینکه وب سایت شما به صفحه اول بیاید چه اقداماتی لازم است؟

به صورت کلی برای بودن در صفحه اول گوگل دو روش وجود دارد که در اینجا به آن می پردازیم.

روش اول: سئو یا SEO

موتورهای جستجو مانند گوگل برای اینکه سایتی را به صفحه اول بیاورند، از یک سری قوانین سری استفاده می کنند که هیچکس جز کسانی که آن را وضع کرده‌اند از آن ها خبر ندارند.

اگر شما بتوانید این قوانین را مو به مو اجرا کنید، نه تنها به صفحه اول بلکه به رتبه اول نتایج جستجوی گوگل می‌آیید.

اما همانطور که گفته شد به جز افراد خاصی که این قوانین را وضع کرده‌اند هیچکس از این قوانین سئو خبر ندارد.

تنها یک سری توصیه‌ها وجود دارد که اگر آن ها را رعایت کنید احتمال قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول افزایش می یابد.

با وجود اینکه این توصیه ها مفید هستند اما باز هم تضمین کننده رسیدن به نتایج برتر صفحه جستجو نیستند.

به خاطر همین فنی به نام سئو به وجود آمده تا با استفاده از آن رسیدن به صفحه اول گوگل را تضمین بیشتری بدهند. سئو تضمینی رو در سئوروز بخونید.

سئو به مجموعه کارهایی گفته می شود که روی سایت شما و خارج از آن انجام می شود تا احتمال آمدن به صفحه اول گوگل بسیار بیشتر شده و شما را بیشتر در معرض دید مشتریان بالقوه قرار دهد.

به کسی که مسئول انجام چنین کارهایی است و با توصیه ها و قوانین گوگل آشنایی دارد، متخصص سئو گفته می شود.

سئو با خود معایب و مزایایی دارد. تنها عیب سئو این است که در کوتاه مدت (یعنی مثلا بازه 3 ماهه اوایل راه اندازی کسب و کار شما) جواب نمی دهد.

با این حال مزیت آن این است که در میان مدت و به خصوص بلند مدت سوخت سایت شما تامین است و کابران برای همیشه به رایگان به سایت شما می آیند.

البته خود سئو نیز روش های متفاوتی دارد و شما باید فقط به کسانی اعتماد کنید که با استفاده از روش های ایمن سایت را به صفحه اول گوگل می آورند.

همچنین این افراد سابقه طولانی در کار سئو دارند و رزومه قوی از سایت هایی دارند که به صفحه اول گوگل آورده و تا مدت ها آنجا نگه داشته اند.

روش های ایمن سئو اصطلاحا کلاه سفید و کلاه خاکستری هستند و روش هایی که توصیه نمی شوند، روش های کلاه سیاه هستند.

با روش های کلاه سیاه سایت شما شاید در کوتاه مدت به صدر نتایج گوگل برسد، با این حال در کوتاه مدت هم از نتایج حذف شده و حتی ممکن است هیچوقت دوباره به نتایج اولیه گوگل برنگردد.

برای همین روش های سئو کلاه سیاه به دلیل اینکه ضررهای مالی و زمانی به دنبال دارند هرگز توصیه نمی شوند.

  • حامد مهدیزاده

ابعاد فعالیت دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار بسیار گسترده است.

استفاده از کلیه موارد در دیجیتال مارکتینگ می تواند منجر به موفقیت شما شود.

ابعاد دیجیتال مارکتینگ و یا همان گستره تحت پوشش آن بسیار وسیع و پهناور است. شاید بتوان گفت اندازه آن به قدر اندازه کل دنیای اینترنت و فضای مجازی می باشد.

یکی از مزایای این نوع از بازاریابی را شاید بتوان همین موضوع بیان کرد زیرا می تواند افراد زیادی را تحت پوشش خود داشته باشد. تجارت در این دنیای وسیع و سهل الوصول باعث پیشرفت شما خواهد شد. 

با دیجیتال مارکتینگ آشنا شویم  

در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی مردم دیگر به خرید روزنامه و مجله اقدام می کنند و بیشتر خواسته های خود را در دنیای اینترنت و دیجیتال می یابند.

البته هنوز تلویزیون خاستگاه خود را دارد اما بیشتر افراد بیشتر وقت خود را پای گوشی و یا اینترنت می گذرانند.

مدیران کسب و کارها هم در دنیای تجارت خود از این قاعده مستثنی نیستند و برای بیشتر دیده شدن و شناساندن کسب و کار و خدماتی که انجام می دهند و بازاریابی محصولات خود، قدم به این بازار گذاشته اند.

یکی از دلایل رونق این سبک از بازاریابی در دسترس بودن اینترنت می باشد.

امروزه همه افراد حتی با یک گوشی کوچک هم به اینترنت متصل شده و به دنبال خواسته های خود می گردند. اینترنت این فضا را برای ما و بازاریابی دیجیتال فراهم کرده است.

باید بدانید که به دلیل دامنه وسیع تحت پوشش این نوع از بازاریابی، می توانید با حرکت در آن سودآوری بالایی داشته باشید.

دیجیتال مارکتینگ به وسعت دنیای اینترنت دست شما را برای انجام بازاریابی باز گذاشته است.

اما نکته اساسی در این دنیا استفاده صحیح از ابزارها و داشتن استراتژی درست در راه پیشرفت و حرکت در آن است.

استفاده از تصاویر، ویدیوها، تولید محتوای صحیح، بنرها، پادکست ها و بسیار موارد دیگر می تواند از ابعاد گسترده این فن باشد که در راه رسیدن به موفقیت برای شما کمک بزرگی بوده و در نهایت باعث بالا رفتن سئو سایت شما خواهند بود.

هدف دیجیتال مارکتینگ

هدف از دیجیتال مارکتینگ چیست؟ این سوالی است که افرادی که تازه با این سیستم آشنا شده اند، می پرسند.

در جواب آنها باید گفت که هدف از بازاریابی اینترنتی بهتر دیده شدن و وارد شدن به بازار جهانی از بهترین و شاید به نوبه خود راحت ترین راه است.

نتیجه آن شناخته شدن برند و یا کسب و کار شما توسط مشتریان و پیشرفت کار شما خواهد بود.

هرچه بیشتر افراد به دنبال محصول و یا خدمات شرکت و سایت شما باشند، بیشتر دیده خواهید شد و رتبه شما بالا می رود و در نتیجه سود بیشتری از این بازار به دست خواهید آورد.

در این راه باید هدف شما و مسیر شما در زمینه بازاریابی با هدف اصلی شرکت که همان شناساندن بیشتر و بهتر کالا و یا خدمات شرکت به سایرین و در نتیجه رسیدن به سود بیشتر است یکسان بوده و استراتژی خود را در این مسیر برای رسیدن به بهترین نتیجه دنبال و مشخص نمایید.

هم مسیر بودن استراتژی کاری شما با هدف اصلی کسب و کار باعث دیده شدن بهتر و سئو بالاتر و در نتیجه رتبه بیشتر از طرف گوگل خواهد بود که این می تواند بزرگترین موفقیت در راه دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما باشد.

خدمات بازاریابی دیجیتال

شاید بتوان گفت که خدمات این فن در دو بستر در اختیار مشتریان و کاربران قرار می گیرد. خدمات در بستر شبکه های اجتماعی و خدمات در بستر وب.

  • این خدمات در بستر شبکه های اجتماعی شامل تبلیغات توسط اینفلوئنسرها، کمپین دیجیتال، بازاریابی محتوا و همچنین انواع تبلیغات در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و تلگرام می شود. قطعا به دلیل جذابیت این شبکه ها از نگاه کاربران و میزان مراجعه توسط آنها به این بخش ها، می تواند بستر خوبی برای دیجیتال مارکتینگ باشد.
  • در راستای وب این نوع از خدمات شامل: تبلیغات دیجیتال مانند تبلیغات کلیکی و همچنین تبلیغات بنری، ویدیو مارکتینگ، طراحی وب سایت، سئو، بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی تولید محتوا، تبلیغ در گوگل و همچنین لندینگ پیج ها باشد.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

  • حامد مهدیزاده