وبلاگ حامد مهدی زاده

حامد مهدی زاده متخصص و کارشناس سئو

وبلاگ حامد مهدی زاده

حامد مهدی زاده متخصص و کارشناس سئو

وبلاگ حامد مهدی زاده

حامد مهدی زاده متخصص و کارشناس سئو

معرفی ابزارهای رایگان گوگل برای ارتقا سئو

چهارشنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۱۸ ب.ظ

فضای کافی برای ابزارهای پرداخت شده در فضای جستجوگرها وجود دارد. Moz نمونه بارز آن است.  

اما اگر تازه شروع به کار کرده اید یا بودجه لازم برای ابزارهای پولی را ندارید ، هنوز منابع زیادی وجود دارد.

در این بخش، قصد دارم پنج مورد از ابزارهای رایگان Google مورد علاقه خود را توضیح دهم، و اینکه چگونه آنها می توانند به شما کمک کنند سئو خود را افزایش دهید.

1. Google Trends

گوگل ترندز برای ردیابی "روند" موجود در مورد جستجوها استفاده می شود. این امر آن را به ابزاری عالی برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی تبدیل می کند.

پیدا کردن کلمات کلیدی جدید:

وقتی به Google Trends بروید، یک نوار جستجو مشاهده خواهید کرد که در آن می توانید یک موضوع گسترده یا یک جستجوی جستجوی خاص را وارد کنید.

 به محض ورود به سوال خود ، با گذشت زمان نمودار تمایل به سوال برای شما نمایش داده می شود.

اگرچه این ممکن است مفید باشد، سنگهای قیمتی واقعی در پایین صفحه قرار دارند: عناوین مرتبط و سوالات مرتبط.

به طور پیش فرض، این جعبه ها روی "افزایش" تنظیم می شوند. این به این معنی است که این موضوعات و سوالات در حال حاضر در حال جلب توجه هستند.

 اینها کلمات کلیدی هستند که ممکن است بخواهید به سرعت از آنها استفاده کنید، زیرا می توانید اولین محرک باشید و به سرعت رتبه بندی کنید.

مقاله استفاده از Google Trends اشتباه رایج برای تشخیص رقابت! را بخونید.

تحقیق پیشرفته کلمات کلیدی:

حتی در سطح پایه، Google Trends مفید است، اما همیشه می توانید یک قدم جلوتر بروید.

در بالای Google Trends، منویی وجود دارد که به شما امکان می دهد منطقه، دوره زمانی، دسته و سیستم عامل های جستجو را تعیین کنید.

منطقه به شما امکان می دهد تعیین کنید که می خواهید داده های جستجو را از لحاظ جغرافیایی از کجا استخراج کنید. این می تواند به ویژه هنگام کار روی پروژه های محلی SEO مفید واقع شود.

دسته به شما امکان می دهد مقوله ای را که در آن رقابت می کنید انتخاب کنید. این ویژگی خوبی برای افرادی است که خدماتی را در یک صنعت خاص ارائه می دهند یا سوالی بسیار رایج دارند.

بستر جستجو به شما امکان می دهد داده ها را به سیستم عامل های خاصی مانند جستجوی YouTube، جستجوی تصویر، جستجوی خرید Google و جستجوی اخبار را استخراج کنید.

 اصلاح کننده های بستر جستجو برای کسانی که دارای یک برنامه SEO یکپارچه هستند عالی هستند.

 

2. افزایش مقوله های خرده فروشی:

اگرچه تقریباً غیرممکن است که پیش بینی Next Big Thing در تجارت الکترونیکی باشد، شما همچنان می توانید با Rising Retail Categories در بالای بازی باشید.

این مجموعه داده های گوگل در مورد خرده فروشی است. در آن دسته بندی محصولات در حال حاضر پرطرفدار و جستجوهای پیرامون آنها و همچنین مکان هایی که دقیقاً ترند هستند را خواهید یافت.

به عنوان یک سئو تجارت الکترونیکی، این می تواند به شما ایده خوبی بدهد که روی کدام محصولات بیشترین تأثیر را متمرکز کنید.

به عنوان یک سئو محلی سازمانی ، می توانید از این داده ها برای تعیین محصول در هر بازار استفاده کنید.

3. داستان های تصویری:

گوگل خلاصه داستان های بصری را به عنوان "داستان های تصویری با سایز کوچک برای بازاریاب های شلوغ، که توسط موضوعات پرطرفدار و داده های گوگل هدایت می شوند" ارائه می دهد.

این داستان ها از روند خرید در تعطیلات گرفته تا مطالعات موردی خاص صنعت و موارد دیگر متفاوت است. آنها اسلایدهای تعاملی هستند که هر کدام دارای چند بینش یا نقطه داده هستند.

به عنوان مثال، یک داستان تصویری در مورد صنعت خودرو وجود دارد. در طول داستان ، نقاط داده ای برای به دست آوردن بینشی از نحوه تأثیر همه گیر بر روند خرید خودرو ، به اشتراک گذاشته شده است.

هر چند این نقاط داده فقط بر روی داده های جستجو متمرکز نیستند. واضح است که این یک مطالعه موردی کامل توسط گوگل بوده است.

برخی از بینش های مشترک به خواسته ها ، تجربیات و برداشت مخاطب می پردازند.

از این اطلاعات می توان به راحتی برای تغییر سفر کاربر استفاده کرد ، از جمله مواردی که در اوایل برای مشتری مهم است.

 همچنین می تواند برای پرداختن به نقاط دردی که قبلاً کشف نشده بودند ، یا در یک سطح ابتدایی تر ، به ایده سئو در مورد کلمات کلیدی توجه شود.

4. فروشگاهتون رو رشد دهید.

Grow My Store ابزاری خارق العاده برای کسانی است که کالایی را به صورت آنلاین یا حضوری می فروشند. Grow My Store سایت های Google Identifiers را برای فروشگاه های آنلاین موفق امتحان کنید.

این شناسه ها به پنج دسته تقسیم می شوند: اطلاعات محصول ، جزئیات فروشگاه ، شخصی سازی ، خدمات مشتری و امنیت.

این ابزار به معنای واقعی کلمه ایده گوگل درباره موارد ضروری برای یک وب سایت تجاری فروش محصول را تحویل می دهد.

برخی از مولفه های موجود بررسی محصولات، نمایه های خریداران، گپ زنده و HTTPS است.

برای استفاده از Grow My Store، شما به سه سوال پاسخ می دهید: دامنه شما چیست، چه نوع شغلی دارید و در کدام صنعت فعالیت می کنید؟

پس از پاسخ به سالات ، پیش نمایش گزارش خود را با نمره کلی و برخی از داده های صنعت خود مشاهده خواهید کرد.

 برای تکمیل گزارش کامل خود با توصیه ها ، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس گزارش به ایمیل شما ارسال می شود.

سپس حسابی دریافت می کنید که در آن می توانید لیستی از تغییرات ایجاد شده را ایجاد کنید (و آنها را ردیابی کنید).

علاوه بر این، داده ها و بینش های سفارشی بر اساس صنعت خود دریافت خواهید کرد. برای یافتن این داده ها در Grow My Store، در منو، دسترسی به مشتری های بیشتر را انتخاب کنید.

 اگر کمی به پایین پیمایش کنید ، بخشی را با عنوان "درک روند صنعت" پیدا خواهید کرد. در اینجا شما می توانید صنعت و دسته خاص خود را انتخاب کنید تا اطلاعات خاصی مانند جستجوهای برتر در آن صنعت ، ماه های بالای صنعت و غیره را بدست آورید.

5. سایت خودتون رو تست کنید.

یکی دیگر از ابزارهای عالی برای سنجش سایت شما در نظر Google Test My Site است.

مانند Grow My Store، آزمایشات سایت من را برای سه دسته از ویژگی های بسیار خاص در سایت خود آزمایش کنید.

این ویژگی ها عبارتند از سرعت ، شخصی سازی و تجربه. برخلاف Grow My Store ، Test My Site مخصوص هر وب سایتی است ، نه فقط سایت های تجاری مبتنی بر محصول.

اولین گزارشی که از Test My Site دریافت خواهید کرد، یک گزارش کوتاه است که سرعت سایت تلفن همراه شما را کاهش می دهد و هر گونه توصیه برای رفع آن.

همچنین ابزاری برای نمایش ROI بالقوه سرعت سایت شما وجود دارد! در مورد خرید صحبت کنید.

اگر می خواهید حتی اطلاعات بیشتری کسب کنید ، می توانید برای دریافت گزارش کامل ثبت نام کنید.

گزارش کامل برای شما از طریق ایمیل ارسال شده و توصیه ها و توضیحات را برای بازاریابان و توسعه دهندگان خراب می کند. ابعاد دیجیتال مارکتینگ رو بخونید.

اگرچه گوگل اغلب می تواند درمورد آنچه که در وب سایت به آن اهمیت می دهند رمز آلود باشد، آنها منابع زیادی ایجاد کرده اند که می توانند به شما بینش دهند از نظر آنها چه چیزی مهم است.

 استفاده از این ابزارها می تواند شما را به راحتی یک گام به جلو سوق دهد.

هر چند فقط در مورد ابزارها نیست. در سال 2021 ، داده ها بیش از هر زمان دیگری مهم هستند، و چه کسی بهتر از خود غول داده ها را بدست آورد؟

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۰/۰۳/۰۵
  • ۱۵۰ نمایش
  • حامد مهدیزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی