وبلاگ حامد مهدی زاده

حامد مهدی زاده متخصص و کارشناس سئو

وبلاگ حامد مهدی زاده

حامد مهدی زاده متخصص و کارشناس سئو

وبلاگ حامد مهدی زاده

حامد مهدی زاده متخصص و کارشناس سئو

۶ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

در مورد به روزرسانی جدید الگوریتم گوگل تبلیغات غلط زیادی وجود دارد. در واقع BERT چیست، چگونه کار می کند و چرا برای کار ما به عنوان سئو مهم است؟

BERT از کجا آمده است؟

من می خواهم به همه زمینه گسترده تری بدهم که BERT از کجا آمده و به کجا می رود.

من فکر می کنم بسیاری از اوقات این اعلامیه ها نوعی بمب به صنعت سئو ریخته می شود.

پردازش زبان طبیعی

به طور سنتی کامپیوترها برای درک زبان وقت غیرممکن داشته اند. آنها می توانند متن را ذخیره کنند، ما می توانیم متن را وارد کنیم، اما درک زبان همیشه برای کامپیوترها بسیار دشوار بوده است.

 پردازش زبان طبیعی NLP زمینه ای که در آن محققان مدل های منحصر به فردی را برای حل انواع خاصی از درک زبان ایجاد می کنند ، همراه است.

چند نمونه از این موارد است: به رسمیت شناختن، طبقه بندی، تجزیه و تحلیل احساسات، و پرسش و پاسخ موجودیت.

به مدلهای NLP منفرد مانند ظروفی که در آشپزخانه خود دارید فکر کنید ، همه آنها یک وظیفه بسیار خاص دارند که بسیار خوب انجام می دهند.

اکنون یک وسایل آشپزخانه تمام عیار را در نظر بگیرید که 11 وسیله پرکاربرد شما در یک ظرف است.

این BERT ، یک وسیله آشپزخانه است که پس از تنظیم دقیق ، یازده مورد از بهترین راه حل های پردازش زبان طبیعی را انجام می دهد.

 

یک تمایز هیجان انگیز در فضای NLP به همین دلیل مردم واقعاً از این موضوع هیجان زده شده اند زیرا دیگر به همه مدل های جداگانه نیازی ندارند. - آنها می توانند برای حل اکثر وظایف NLP از BERT استفاده کنند ، این منطقی است که گوگل BERT را در الگوریتم های گوگل قرار می دهد.

BERT به کجا می رود؟

من فکر می کنم که برای مدتی در یک مسیر مشابه قرار خواهیم گرفت و انواع بزرگتر و بهتری از BERT را خواهیم ساخت که از نظر قوی بودن BERT قوی تر و احتمالاً با همان محدودیت های اساسی قوی تر هستند.

در حال حاضر چندین نسخه مختلف از BERT وجود دارد و ما ادامه خواهیم داد تا بیشتر و بیشتر از آن را ببینیم. جالب است که ببینید این فضا به کجا می رود.

چگونه BERT اینقدر باهوش شد؟

گوگل متن ویکی پدیا و پول زیادی را برای توان محاسباتی TPU هایی که در آنها با هم در یک غلاف V3 قرار داده اند) صرف کرده است که می تواند این مدل های بزرگ را تأمین کند.

سپس آنها از یک شبکه عصبی بدون نظارت برای آموزش بهتر از متن ویکی پدیا برای درک بهتر زبان و زمینه استفاده کردند.

آنچه در مورد نحوه یادگیری جالب است این است که متن را به هر دلخواه طول می کشد (که خوب است زیرا زبان به طرز صحبت کردن ما کاملاً خودسرانه است) و آن را به صورت بردار رونویسی می کند.

بردار یک رشته ثابت از اعداد است. این کمک می کند تا زبان برای ماشین قابل ترجمه باشد.

این اتفاق در یک فضای n بعدی واقعاً وحشی رخ می دهد که حتی نمی توانیم تصور کنیم. قرار دادن زبان متنی مشابه در همان مناطق.

برای به دست آوردن دقیق و دقیق تر BERT ، مشابه Word2vec ، از تاکتیکی به نام masking استفاده می کند.

ماسک زدن وقتی رخ می دهد که یک کلمه تصادفی در یک جمله پنهان باشد.

BERT به عنوان یک مدل دو جهته به کلمات قبل و بعد از کلمه پنهان نگاه می کند تا به پیش بینی کلمه کمک کند.

این کار را بارها و بارها انجام می دهد تا زمانی که در پیش بینی کلمات نقاب دار قدرتمند باشد.

سپس می توان برای انجام 11 مورد از رایج ترین وظایف پردازش زبان طبیعی ، دقیق سازی کرد. واقعاً بسیار هیجان انگیز و سرگرم کننده برای حضور در این فضا.

BERT چیست؟

BERT یک مدل پردازش زبان طبیعی بدون نظارت است که از قبل آموزش دیده است.

BERT پس از تنظیم دقیق می تواند از 11 مورد از رایج ترین وظایف NLP پیشی بگیرد و اساساً به یک تقویت کننده موشک برای پردازش و درک زبان طبیعی تبدیل شود.

BERT عمیقاً دو جهته است ، به این معنی که کلمات قبل و بعد از موجودیت ها و زمینه هایی را که از قبل در ویکی پدیا آموزش دیده اند ، مشاهده می کند تا درک غنی تری از زبان داشته باشد.

برخی از کارهایی که BERT نمی تواند انجام دهد چیست؟

آلیسون اتینگر این مقاله تحقیقی واقعاً عالی را به نام What BERT Cann't Do نوشت.

شگفت آورترین برداشت از تحقیقات وی، این زمینه تشخیص نفی بود، به این معنی که BERT در درک نفی یا مواردی که دارد خیلی خوب نیست.

به عنوان مثال ، هنگامی که با یک رابین وارد می شود یک پرنده را پیش بینی می کند ، که درست است ، این عالی است.

اما هنگامی که وارد یک رابین نمی شود ... همچنین یک پرنده را پیش بینی می کند.

بنابراین در مواردی که BERT نمونه های منفی یا زمینه ای را ندیده است ، درک آن در مورد آن مشکل خواهد بود.

در تحقیقات آلیسون یک عالمه عکس جالب و جالب وجود دارد که به شما پیشنهاد می کند آن را بررسی کنید.

چگونه برای BERT بهینه سازی می کنید؟ (شما نمی توانید!)

سرانجام ، چگونه برای BERT بهینه سازی می کنید؟

باز هم نمی توانید تنها راه برای بهبود وب سایت خود با این به روز رسانی ، نوشتن محتوای بسیار عالی برای کاربران خود و تحقق نیت مورد نظر آنها است.

برای نوشتن محتوای بسیار عالی به صفحه آموزش تولید محتوا در سئو روز مراجعه کنید.

  • حامد مهدیزاده

برخلاف تصور عمومی ، SEO و PPC در انتهای طیف قرار ندارند.

روش های زیادی وجود دارد که این دو رشته جستجو می توانند برای مزایای اطراف کار کنند ، به ویژه هنگامی که صحبت از بهینه سازی Google Ads شما می شود.

در این قسمت آموزنده جمعه وایت برد از بهار گذشته ، سخنران MozCon و رئیس Kick Point ، دانا دی توماسو توضیح می دهد که چگونه می توانید قدرت SEO و PPC را برای یک تجربه بهتر Google در کل مهار کنید.

1. کلمات کلیدی بسیار زیاد

نکته اول ، کلمات کلیدی بسیار زیاد است. ما این را زیاد می بینیم جایی که مردم در Google می گویند حتماً کلمات کلیدی را با همان مضمون کنار هم قرار دهید.

اما موضوع شما می تواند واقعاً خاص باشد یا به نوعی مبهم باشد. این یک مثال است ، یک مثال واقعی که ما بدست آوردیم ، جایی که کلمات کلیدی همه موضوعات وکیل بودند ، بنابراین "وکیل مدافع" ، "وکیل کیفری" ، "وکیل دادگستری" ، "وکیل تجاوز" ، "وکیل تجاوز جنسی" از نظر فنی ، همه آنها یک موضوع "وکیل" دارند ، اما این خیلی مبهم است که همه در یک گروه تبلیغاتی قرار داشته باشد ، زیرا شما چه نوع تبلیغی را نشان می دهید؟

"ما وکیل هستیم. با ما تماس بگیرید." به اندازه کافی خاص نیست. به عنوان مثال "وکیل دادگستری" ، که من می دانم واقعاً یک جایگاه رقابتی است ، و سپس می توانید [وکیل دادگستری] ، [وکیل دادگستری سیتل] را انجام دهید ، و سپس "وکیل دادگستری" و + وکالت + وکالت + سیتل املای یک کمی متفاوت در یک ثانیه در مورد آن صحبت خواهم کرد.

با در نظر گرفتن این یک مورد و سپس تجزیه آن در یک گروه تبلیغاتی بسیار خاص ، واقعاً می توانید کنترل بسیار بیشتری داشته باشید.

این یک موضوع ثابت در تمام نکاتی است که من در مورد آن صحبت می کنم کنترل بسیار بیشتری در مورد هزینه کردن پول شما، کلمات کلیدی که برای آن خرج می کنید ، تبلیغات شما چیست ، داشتن صفحه فرود بسیار بهتر برای مطابقت با تبلیغات ، که همچنین بسیار مهم است.

فقط درصورتی که تبلیغات خود را در آن گروه تبلیغاتی داشته باشید ، زندگی شما را بسیار آسان می کند. من می دانم که ممکن است ترسناک به نظر برسد. این مانند این است: "خوب ، من اکنون سه گروه تبلیغاتی دارم. اگر نکات شما را دنبال کنم ، 40 نفر خواهم داشت."

اما در عین حال ، مدیریت 40 گروه کاملاً سازمان یافته آسان تر از مدیریت 3 گروه واقعاً بد سازمان یافته است. این را در ذهن داشته باشید.

2. انتخاب نوع مطابقت مناسب

مورد بعدی انتخاب نوع مطابقت مناسب است. می توانید در اینجا مشاهده کنید که من این موارد براکت و این عبارات و این علائم بعلاوه را دارم. در واقع چهار نوع مسابقه وجود دارد.

کبریت گسترده

یک مسابقه گسترده وجود دارد ، که وحشتناک است و هرگز از آن استفاده نمی کنید. تطبیق گسترده فقط نوشتن کلمه کلیدی است و سپس Google فقط آن را برای هر چیزی که احساس می کند مربوط به آن جستجوی خاص است نشان می دهد. به عنوان مثال، نمونه هایی را مشاهده کرده ایم که مانند یک شرکت پذیرایی است و آنها "پذیرایی" را به عنوان یک کلمه کلیدی در نظر گرفته اند و آنها برای انواع عبارات در پذیرایی که قادر به تهیه غذا نیستند نشان داده می شوند ، بنابراین جستجو برای محلی که فقط پذیرایی در خانه را انجام می دهد.

یا اینکه آنها در یک کنفرانس پذیرایی یا فقط چیزهای کاملاً بی ربطی پول خرج می کنند. از تطابق گسترده استفاده نکنید.

اصلاح کننده بازی گسترده BMM

ارتقا از آن همان چیزی است که اصلاح کننده گسترده تطبیق یا BMM نامیده می شود و این جایی است که این علائم بعلاوه وارد می شوند.

این در واقع کلمات dui ، وکیل و seattle به هر ترتیب هستند ، اما همه آنها باید وجود داشته باشند و چیزهای دیگر می توانند در اطراف آن وجود داشته باشند .

این می تواند باشد ، "من به یک وکیل DUI در سیاتل نیاز دارم." "من در سیاتل زندگی می کنم. من به یک وکیل DUI نیاز دارم." این برای کلمه کلیدی خاص نیز مفید خواهد بود.

مطابقت عبارت

نوع بعدی عبارت است ، و این در نقل قول ها است. این "وکیل دادگستری" مثالی در اینجا است ، و سپس شما می توانید هر چیزی را قبل از آن داشته باشید یا می توانید پس از آن هر چیزی داشته باشید ، اما نمی توانید چیزی بین آن داشته باشید.

به عنوان مثال نمی تواند "دو نفره باشد که در وکالت واقعاً عالی است". مثال ضعیفی ، اما ایده شما به ذهن شما خطور می کند. شما نمی توانید وسایل را در وسط یک عبارت پرتاب کنید.

مطابقت کامل

پس مطابقت دقیق همان چیزی است که در داخل براکت وجود دارد ، و این فقط این کلمات است و نه چیز دیگری. اگر من [وکیل دادگستری] داشته باشم ، این کلمه کلیدی ، اگر من [وکلای حقوقی سیتیل] نداشتم ، اگر کسی [وکیل دادگستری سیتل] را جستجو کند این کلمه کلیدی ایجاد نمی شود.

این تا حد امکان خاص است. شما واقعاً می خواهید آن را برای رقابتی ترین کلمات کلیدی خود امتحان کنید.

این چیزهای واقعاً گران قیمت است ، زیرا شما نمی خواهید یک پنی تنها برای هر چیزی که به آن جستجوی خاص بی ربط است هدر دهید.

این سر شماست ، هر کلیک واقعا گران است. من باید اطمینان حاصل کنم که بیشترین پول ممکن را برای آن کلیک ها دریافت می کنم. آنجاست که شما واقعاً می خواهید از تطابق دقیق استفاده کنید.

3. فقط یک تبلیغ در هر گروه

بعد ، نکات مورد بعدی چیزی است که می بینیم افراد زیادی هستند که فقط یک تبلیغ در هر گروه دارند.

حداقل 3 تبلیغ در هر گروه داشته باشید.

این نکته ای نیست اینجا یک انتقاد است. مسئله این است که شاید ، دوباره ، شما فکر می کنید که این کار برای مدیریت آسان است ، اما درک اینکه چه چیزی کار خواهد کرد واقعاً دشوار است ، زیرا اگر شما همیشه آزمایش نمی کنید ، چگونه می دانید که آیا می توانید بهتر عمل کنید؟ حداقل سه تبلیغ در هر گروه داشته باشید.

 

محرک های احساسی را به نسخه تبلیغ خود اضافه کنید.

  • حامد مهدیزاده

تصور کنید اگر می توانید در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید ، ترافیک واجد شرایط تری را به سایت خود هدایت کنید و اعتماد به نفس و اقتدار کسب و کار خود را با چشم انداز بالا ببرید.

به نظر می رسد رویا ، درست است؟

خوب ، با بازاریابی محتوا ، این رویا می تواند به واقعیت تبدیل شود. ایجاد محتوا برای بهینه سازی موتور جستجو (سئو) بهترین راه برای تجربه همه امتیازات ذکر شده در بالا است.

پنج نوع محتوا برای سئو وجود دارد که می توانید برای تجربه این مزایا ایجاد کنید ، از جمله:

  • پست های وبلاگ
  • محتوای طولانی مدت
  • فیلم های
  • لیست ها
  • راهنماها

1. پست های وبلاگ

اولین بار در لیست انواع محتوای ما برای سئو ، ارسال وبلاگ است. وقتی به بازاریابی محتوا فکر می کنید ، این قالب معمولاً به ذهن شما خطور می کند.

در واقع ، بیش از 600 میلیون وبلاگ در سراسر جهان وجود دارد.

همانطور که از نام آن پیداست ، وبلاگ نویسی شامل اشتراک اطلاعات و دانش از طریق یک وبلاگ است.

پست های وبلاگ تمرکز زیادی بر نوشتن دارند ، اما همچنین می توانند شامل تصاویر ، تصاویر GIF و فیلم ها باشند.

وبلاگ نویسی رویکرد عادی تری برای به اشتراک گذاشتن دانش است.

به طور معمول ، شرکت ها با پست های وبلاگ خود لحن مکالمه بیشتری پیدا می کنند ، گویی که با یک دوست یا همکار در مورد یک موضوع صحبت می کنند.

این یک روش عالی برای برقراری ارتباط با خوانندگان و "گفتگو" در مورد موضوعات مورد علاقه و مهم آنها است.

پست های وبلاگ شما می تواند هر تعداد مبحث مربوط به تجارت یا صنعت شما را پوشش دهد.

به عنوان مثال ، در وبلاگ Grammarly، آنها موضوعات زیادی را در رابطه با نوشتن ، از طرح کلی تا نوشتن رزومه تا کانال های ارتباطی ، پوشش می دهند.

چرا پست های وبلاگ یک فرم عالی از محتوا برای سئو است؟

پست های وبلاگ برای جستجوگرها بسیار مناسب هستند زیرا ایجاد آنها به اندازه انواع دیگر مطالب طولانی نیست.

پست های وبلاگ معمولاً کوتاه تر هستند - حدود 1000 تا 1500 کلمه - این بدان معناست که شما می توانید در مدت زمان کوتاه تری مطالب بیشتری ارائه دهید.

2. محتوای طولانی مدت

هنگامی که یاد می گیرید چگونه محتوای SEO ایجاد کنید ، متوجه می شوید که محتوای طولانی مدت محبوب است.

محتوای طولانی مدت شامل ارائه اطلاعات دقیق و دقیق تر در مورد یک موضوع است. این پست ها طولانی تر از پست های وبلاگ هستند و لحن حرفه ای تری دارند.

پست های وبلاگ ممکن است از سطح یک موضوع کم رنگ باشد ، در حالی که محتوای طولانی مدت به جزئیات بیشتری در مورد یک موضوع می پردازد و به خوانندگان کمک می کند تا اطلاعات بیشتر و زوایای مختلف را بدست آورند.

آنها مقاله ای بلند شکل ایجاد کردند که داستان بهمن در نهر تونل را روایت می کند.

آنها جزئیات عمیقی از داستان مردم در مورد تجربه بهمن را ارائه می دهند ، اما همچنین اطلاعات پس زمینه ای را درباره مکان در آن منطقه اضافه می کنند.

این پست شامل جزئیات دقیق و اطلاعات پیش زمینه ای است که به ارائه متن و درک مطلب کمک می کند.

چرا محتوای طولانی مدت یک فرم عالی از محتوا برای سئو است؟

محتوای طولانی مدت مزایای بی شماری برای سئو سایت شما به همراه دارد یکی از اولین مزایای محتوای طولانی مدت این است که افراد مدت بیشتری را در سایت شما نگه می دارد.

حال ، ممکن است به این فکر کنید که وقتی یک کاربر معمولی 37 ثانیه برای یک مقاله وقت می گذارد ، چطور ممکن است؟

حتی اگر یک کاربر متوسط ​​فقط ممکن است کمی بیش از 30 ثانیه در یک صفحه بگذرد ، بعضی از کاربران مدت بیشتری را صرف خواهند کرد.

شما چشم اندازهایی خواهید داشت که کل صفحه را خوانده و تمام اطلاعاتی را که به اشتراک گذاشته اید جذب می کند. این افراد منجر به کسب و کار شما می شوند.

ناگفته نماند ، محتوای طولانی مدت به شما در دستیابی به اطلاعات مورد نیاز کمک می کند ، حتی اگر مدت طولانی در صفحه شما نمانند.

به جای اینکه برای بدست آوردن اطلاعات از صفحه ای به صفحه دیگر بپرند ، آنها می توانند هر آنچه را که لازم دارند از یک پست شما بدست آورند.

در نتیجه ، شما به یک منبع اطلاعاتی مطمئن برای صنعت خود تبدیل می شوید.

ناگفته نماند ، انتشار پست های وبلاگ اغلب منجر به نتایج بهتر می شود - 60٪ از وبلاگ نویسان که حداقل یک بار در روز منتشر می کنند ، گزارش می دهند که نتایج خوبی از وبلاگ خود دریافت می کنند.

هنگامی که پست های وبلاگ خود را تهیه می کنید ، می خواهید محتوای همیشه سبز ایجاد کنید ، بنابراین وبلاگ های شما می توانند مرتبط باقی بمانند و با گذشت زمان به طور مداوم ترافیک ایجاد کنند.

محتوای همیشه سبز پایدار است و با گذشت زمان مرتبط می ماند - محتوای آن تاریخ نیست یا هیجان انگیز است ، مانند مقالات خبری.

با ارسال پست های همیشه سبز ، طوفان کاملی از ارسال مکرر و مرتبط بودن برای داشتن ترافیک ثابت به سایت خود خواهید داشت ، که عملکرد SEO شما را افزایش می دهد.

3. فیلم ها

یک شکل عالی دیگر از محتوا برای سئو ، فیلم ها است. فیلم ها یک قالب عالی و جذاب برای ارائه اطلاعات بسیار زیاد هستند.

در اینجا تعدادی از آمار نشان داده شده است که تأثیر ویدئو را نشان می دهد:

  • 139٪ میزان ارتباط تجاری با مشاهده یک فیلم است
  • 92٪ از کاربران ویدیو را با دیگران به اشتراک می گذارند
  • 86٪ این است که میزان تبدیل با ویدیو چقدر بهبود می یابد

فیلم ها به شما امکان می دهند اطلاعات فراوانی را به یک باره با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید - یک دقیقه فیلم معادل هشت میلیون کلمه است.

فیلم ها نیز بسیار متنوع هستند. آنها می توانند به تنهایی بایستند یا در یک پست وبلاگ یا محتوای طولانی مدت ادغام شوند تا بعد دیگری از تعامل ایجاد کنند.

با استفاده از بازاریابی ویدئویی ، می توانید موضوعات متعددی را در صنعت خود پوشش دهید. همچنین می توانید برای نمایش این موضوعات انواع مختلفی از فیلم ها ایجاد کنید ، از جمله:

 

  • فیلم های آموزشی
  • فیلم های محصول
  • فیلم های توضیح دهنده
  • فیلم های نمایش محصول
  • …و بیشتر!

 

چرا فیلم ها یک فرم عالی از محتوا برای سئو هستند؟

ویدئوها به دلایل متعدد برای سئو ارزشمند هستند. اولین دلیل این است که آنها تعامل با تجارت شما را افزایش می دهند.

مردم از تماشای فیلم لذت می برند.

این محتوای بهینه سازی شده برای جستجوگرها برای جذب چشم اندازها و درگیر کردن آنها بسیار عالی است.

ناگفته نماند ، شما می توانید از ویدیو برای افزایش SEO صفحه خود استفاده کنید. کاربران 88٪ بیشتر وقت خود را صرف صفحات دارای فیلم می کنند.

مدت زمان طولانی تر ، سیگنال مثبتی را به Google ارسال می کند که صفحه شما به جستجوگران مرتبط است و منجر به رتبه بندی بالاتر برای صفحه شما می شود.

علاوه بر این ، اگر از ویدیو در وب سایت خود استفاده کنید ، 53 برابر بیشتر احتمال دارد که در صفحه اول نتایج Google قرار بگیرید.

ویدئو باعث افزایش تعامل و ارائه اطلاعات مورد نظر کاربران می شود که همه سیگنال های مثبتی به Google ارسال می کند و رتبه شما را بهبود می بخشد.

 

4. لیست ها

بعدی در لیست انواع محتوای ما برای سئو ، فهرست ها است. لیست ها صفحه هایی هستند که حاوی مطالبی به صورت لیست هستند.

این محتوا بسیار محبوب است زیرا اسکن آن آسان است و کاربران می توانند به سرعت اطلاعات کسب کنند.

وقتی لیست لیست ایجاد می کنید ، می توانید رویکردهای مختلفی مانند فهرست چگونگی یا لیست نکات را در پیش بگیرید.

در اینجا مثالی از مطالب لیست شده از دیو رمزی آورده شده است که حاوی لیستی شماره دار از راه های کسب درآمد اضافی است.

چرا لیستول ها فرم مناسبی از محتوا برای سئو سایت هستند؟

لیست لیست یک شکل عالی از نوشتن محتوای SEO است زیرا یک تجربه کاربری عالی را ارائه می دهد.

کاربران می توانند به سرعت محتوای شما را غربال کنند تا مهمترین و مهمترین اطلاعات را پیدا کنند.

خواندن آن را آسان می کند ، کاربران را ترغیب می کند که مدت طولانی تری در صفحه بمانند و اطلاعات شما را بررسی کنند.

علاوه بر این ، لیستول ها برای موتورهای جستجو نیز عالی هستند.

می توانید برای کمک به Google در تعیین میزان ارتباط صفحات خود ، کلمات کلیدی مرتبط را در عنوان ها و زیرعنوان های خود وارد کنید.

این یک روش عالی برای کمک به سایت شما در رتبه بندی بهتر نتایج است.

5. راهنماها

وقتی یاد بگیرید چگونه محتوای SEO ایجاد کنید ، متوجه خواهید شد که بسیاری از شرکت ها ساخت محتوای طولانی تر را ترجیح می دهند.

محتوای طولانی دیگر که می توانید ایجاد کنید ، یک راهنما است. راهنماها قطعاتی فراگیر هستند که هرگونه جزئیات و ظرافت را برای دانستن درباره یک موضوع فراهم می کنند.

راهنماها می توانند محتوای باز یا دروازه ای باشند. با محتوای دروازه دار ، کاربران باید اطلاعات خود را برای دسترسی به راهنما وارد کنند.

به طور معمول ، هنگامی که کاربران اطلاعات خود را ارسال می کنند ، کپی الکترونیکی راهنما را دریافت می کنند.

با این حال ، مشکل محتوای دروازه ای این است که برای رتبه بندی SEO شما مهم نیست.

از آنجا که Google نمی تواند به متن دسترسی پیدا کند ، نمی تواند بر SEO شما تأثیر بگذارد.

اگر می خواهید محتوای بهینه سازی شده SEO داشته باشید ، باید راهنمای خود را در سایت خود منتشر کنید تا گوگل به آن دسترسی پیدا کند.

در این مثال از سبک های انسان ، می توانید ببینید که آنها یک راهنمای دقیق در مورد مد پاییز ارائه می دهند. برای ایجاد یک لباس ، موارد مختلف مد پاییز را از بین می برد.

چرا راهنماها یک فرم عالی از محتوا برای سئو هستند؟

محتوای عمیق برای سئو شما بسیار عالی است ، بنابراین راهنماها می توانند تأثیر مثبتی در سئو سایت شما داشته باشند.

محتوای طولانی تر برای کسب و کار شما عملکرد بهتری دارد - مقالاتی با بیش از 1000 کلمه بیشتر از پست های کوتاهتر اشتراک و پیوندهای اجتماعی دریافت می کنند.

 

در حالی که فعالیت های اجتماعی مستقیماً روی SEO شما تأثیر نمی گذارد ، دریافت دائمی اشتراک و پیوند می تواند میزان بازدید سایت شما را افزایش دهد و همین امر باعث افزایش رتبه شما در نتایج جستجو می شود.

ناگفته نماند ، راهنماهای طولانی تر می توانند افراد را در صفحه شما طولانی تر نگه دارند ، که این امر سیگنال مثبتی را به مرتبط بودن صفحه شما به Google ارسال می کند.

  • حامد مهدیزاده

چه پیوندهایی "با کیفیت بالا" در نظر گرفته می شوند؟

از متخصص لینک سازی ، پدی موگان ، که از طریق ارتباط پیوند ، تنوع پیوند، اقتدار پیوند و پایداری تلاش های ایجاد پیوند با شما صحبت می کند ، اطلاعات کسب کنید.

ارتباط صفحه

نکته کلیدی که باید در اینجا به خاطر بسپارید ، فکر کردن در مورد مخاطبان هدف برای محصول یا خدمات خود است. به این فکر کنید که چه نوع صفحاتی برای آنها مرتبط است.

چه نوع مطالبی را می خوانند؟

چه نوع مقالاتی را به صورت آنلاین ذخیره می کنند و به جستجو می پردازند؟

زیرا هنگامی که این کار را انجام داده اید ، نوعی از اهمیت را پیدا کرده اید که در اینجا واقعاً بسیار مهم است.

بنابراین ، به عنوان مثال ، اگر دانه های قهوه را به صورت آنلاین برای یک فروشگاه آنلاین می فروشید و از صفحه ای پیوندی در مورد نحوه دم کشیدن قهوه وایت دریافت می کنید ، این دقیقاً همان صفحه ای است که مخاطبان شما این است که شما دانه های قهوه را به آن می فروشید.

 احتمالاً می خوانم و لذت می برم ، و دیدن لینک شما در آنجا به آنها این فرصت را می دهد که نام تجاری شما را ببینند و احتمالاً بر روی وب سایت شما نیز کلیک کنند.

 بنابراین واقعاً به مخاطبان هدف خود برای محصول یا خدمات خود فکر کنید و به این فکر کنید که چه نوع محتوایی را می خوانند و از چه چیزهایی به صورت آنلاین لذت می برند.

اینها دقیقاً همان نوع صفحاتی هستند که باید سعی کنید از آنها پیوند بگیرید و این کلید ارتباط در اینجا است.

ارتباط موضوعی

کلید بعدی مربوط به این است که در وب سایت شما چه اتفاقی می افتد ، بنابراین چه نوع محتوایی را منتشر و تولید می کنید و سپس لینک می گیرید.

بنابراین ، به عنوان مثال ، اگر شما دانه های قهوه شرکت Coffee Beans Inc. را به صورت آنلاین می فروشید و محتوایی تولید می کنید که بیشترین جستجو را برای مارک های اتومبیل در هر ایالت انجام می دهید ، می تواند یک محتوای عالی باشد ، می تواند بصری باشد ، می تواند تعاملی باشد ، می تواند بسیار جالب باشد و سپس از طریق سایت های مختلف اتومبیل به آن پیوندهای زیادی می گیرید ، اما اگر این سایت های اتومبیل مربوط نباشند (که مربوط به دانه های قهوه نیستند) ، این پیوندها ممکن است به معنای آن چیزی نیست که آنها می توانند در غیر این صورت انجام دهند.

این همان چیزی است که هنگام انتشار محتوایی در وب سایت خود به خاطر بسپارید و سپس پیوندهایی را دریافت می کنید ، واقعاً مهم است.

اگر بعضی اوقات این کار را انجام دهید یا ایده ای تصادفی انجام دهید ، کمی سرگرم شوید ، کاری را انجام دهید که کمی متفاوت باشد ، کمی دمدمی مزاج باشد ، این نوع کارها مشکلی ندارند.

انجام این کار مشکلی ندارد اما این کار را مرتباً تکرار نکنید. اکثر مطالب موجود در وب سایت شما و اکثر مواردی که سپس می خواهید به آنها پیوند بزنید ، باید تا آنجا که ممکن است به آنچه شما به عنوان یک محصول یا خدمات انجام می دهید نزدیک باشد و بنابراین برای مخاطبان هدف شما مرتبط باشد ، زیرا وقتی این کار را انجام دهید ، چیزی فراتر از پیوند دریافت می کنید.

شما نام تجاری خود را در مقابل افراد مناسب قرار می دهید که در آینده نیز می توانند مشتری شوند.

تنوع لینک

حالا ، بعدی: تنوع. بنابراین آنچه ما در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم چند روش مختلف برای اندیشیدن در مورد تنوع در نمایه پیوند شما ، چگونگی اطمینان از طبیعی بودن آن نمایه و اطمینان از کیفیت هرچه بیشتر آن است.

لینک های جدید

اولاً ، اگر سایتی در اینجا دارید که پیوندهای زیادی از دامنه های مختلف دریافت می کند ، بسیار عالی است.

اگر دوباره پیوندی از همان دامنه دریافت کنید ، و سپس همان دامنه را دوباره اینجا قرار دهید ، بنابراین اکنون دو پیوند از دامنه های مشابه دو بار دریافت کرده اید ، در واقع مشکلی نیست.

این چیزی است که در واقع داشتن یک چیز خوب است ، به خصوص اگر آن دامنه از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

با این حال ، در عین حال ، شما باید به فکر گرفتن لینک از دامنه های مختلف باشید.

 بنابراین اینها همه عالی یا با کیفیت هستند ، اما همچنین در مورد چگونگی دریافت پیوند از دیگران نیز فکر می کنند ، زیرا در نهایت پیوندها از دامنه های جدید به گوگل نشان می دهد که شما واقعاً یک وب سایت با کیفیت بالا هستید و واقعاً سایتی هستید که می توانید به آن پیوند دهید.

 زیرا اگر بارها و بارها از همان سایت ها پیوند می گیرید ، اگرچه ممکن است مشکلی ایجاد نکند ، اما به همان اندازه دریافت لینک از دامنه های جدید نیز کیفیت بالایی ندارد.

بنابراین سعی کنید و آن را در ذهن داشته باشید.

بنابراین هنگامی که پیوندهای جدید را هدف قرار می دهید ، مطمئن شوید که از پیوندهایی که قبلاً دریافت نکرده اید و مهمتر از همه پیوندهایی که رقبای شما ندارند ، پیروی می کنید. این نیز واقعاً بسیار مهم است.

نوع صفحه لینک

ثانیا ، پیوند دادن تنوع ، ما می خواهیم در نوع صفحه ای که به ما پیوند دارد ، تنوع داشته باشیم. بنابراین ، به عنوان مثال ، آیا وبلاگی به شما لینک می دهد؟

آیا وب سایت خبری است؟

آیا این یک انجمن است؟

آیا سایت چت است؟

هرچه که باشد ، شما در آنجا نیز تنوع زیادی می خواهید.

 شما نمی خواهید بارها و بارها از همان سایت ها لینک دریافت کنید. شما می خواهید تنوع زیادی در آنجا وجود داشته باشد تا به گوگل نشان دهد که شما در واقع یک وب سایت با کیفیت نیز هستید.

بنابراین وقتی به چگونگی ایجاد پیوند فکر می کنید ، سعی کنید فقط به یک نوع وب سایت محدود نشوید.

مطمئناً ، بارها و بارها دریافت لینک از همان لینک ها مشکلی ندارد ، اما اطمینان حاصل کنید که هرچه بیشتر دامنه خود را گسترش داده و از طریق سایت های مختلف و همچنین با محتوای خود لینک دریافت می کنید.

 

موقعیت لینک

ثالثاً ، موقعیت پیوند در صفحه نیز هست ، و این چیزی است که احتمالاً فقط برای مراقبت از آن است تا نگرانی بیش از حد در مورد آن.

اما کاری که افراد می توانند انجام دهند این است که موقعیت پیوند را در یک صفحه مشاهده کنند - این می تواند در نوار کناری باشد، می تواند در پایین صفحه باشد ، ممکن است در بدن باشد.

 و آنها این موضوع را بررسی می کنند و این ممکن است بر نحوه ارزش زیادی که از طریق آن پیوند نیز به شما منتقل می شود.

 بنابراین ، به عنوان مثال ، اگر لینک های زیادی از زیر صفحه های وب سایت دریافت می کنید ، این مکان دقیقاً مکان اصلی نیست که شخصی واقعاً بر روی آن کلیک کرده و به وب سایت شما وارد شود.

بنابراین بسیاری از موارد ممکن است کاملاً به معنای پیوندهایی از بدنه اصلی یک وب سایت نباشد که در آن افراد می توانند آن را در جلو و مرکز ببینند.

 بنابراین دوباره ، موضوعی نیست که بیش از حد نگران آن باشید ، بلکه موضوعی است که فقط باید هنگام مشاهده نمایه پیوند خود در خاطر داشته باشید.

اگر یکی از این موارد را بیش از حد داشته باشید ، ممکن است این نشانه بزرگی برای گوگل نباشد و شاید بخواهید از نزدیک به آنچه در آنجا می گذرد و دلایل آن نگاهی بیندازید.

و در آخر اینکه اگر به دنبال خرید بک لینک با کیفیت هستید میتوانید به سئو روز اعتماد کنید و اگر به دنبال آموزش لینک سازی هستید بخش آموزش لینک بیلدینگ در سئو روز را دنبال کنید.

  • حامد مهدیزاده

فضای کافی برای ابزارهای پرداخت شده در فضای جستجوگرها وجود دارد. Moz نمونه بارز آن است.  

اما اگر تازه شروع به کار کرده اید یا بودجه لازم برای ابزارهای پولی را ندارید ، هنوز منابع زیادی وجود دارد.

در این بخش، قصد دارم پنج مورد از ابزارهای رایگان Google مورد علاقه خود را توضیح دهم، و اینکه چگونه آنها می توانند به شما کمک کنند سئو خود را افزایش دهید.

1. Google Trends

گوگل ترندز برای ردیابی "روند" موجود در مورد جستجوها استفاده می شود. این امر آن را به ابزاری عالی برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی تبدیل می کند.

پیدا کردن کلمات کلیدی جدید:

وقتی به Google Trends بروید، یک نوار جستجو مشاهده خواهید کرد که در آن می توانید یک موضوع گسترده یا یک جستجوی جستجوی خاص را وارد کنید.

 به محض ورود به سوال خود ، با گذشت زمان نمودار تمایل به سوال برای شما نمایش داده می شود.

اگرچه این ممکن است مفید باشد، سنگهای قیمتی واقعی در پایین صفحه قرار دارند: عناوین مرتبط و سوالات مرتبط.

به طور پیش فرض، این جعبه ها روی "افزایش" تنظیم می شوند. این به این معنی است که این موضوعات و سوالات در حال حاضر در حال جلب توجه هستند.

 اینها کلمات کلیدی هستند که ممکن است بخواهید به سرعت از آنها استفاده کنید، زیرا می توانید اولین محرک باشید و به سرعت رتبه بندی کنید.

مقاله استفاده از Google Trends اشتباه رایج برای تشخیص رقابت! را بخونید.

تحقیق پیشرفته کلمات کلیدی:

حتی در سطح پایه، Google Trends مفید است، اما همیشه می توانید یک قدم جلوتر بروید.

در بالای Google Trends، منویی وجود دارد که به شما امکان می دهد منطقه، دوره زمانی، دسته و سیستم عامل های جستجو را تعیین کنید.

منطقه به شما امکان می دهد تعیین کنید که می خواهید داده های جستجو را از لحاظ جغرافیایی از کجا استخراج کنید. این می تواند به ویژه هنگام کار روی پروژه های محلی SEO مفید واقع شود.

دسته به شما امکان می دهد مقوله ای را که در آن رقابت می کنید انتخاب کنید. این ویژگی خوبی برای افرادی است که خدماتی را در یک صنعت خاص ارائه می دهند یا سوالی بسیار رایج دارند.

بستر جستجو به شما امکان می دهد داده ها را به سیستم عامل های خاصی مانند جستجوی YouTube، جستجوی تصویر، جستجوی خرید Google و جستجوی اخبار را استخراج کنید.

 اصلاح کننده های بستر جستجو برای کسانی که دارای یک برنامه SEO یکپارچه هستند عالی هستند.

 

2. افزایش مقوله های خرده فروشی:

اگرچه تقریباً غیرممکن است که پیش بینی Next Big Thing در تجارت الکترونیکی باشد، شما همچنان می توانید با Rising Retail Categories در بالای بازی باشید.

این مجموعه داده های گوگل در مورد خرده فروشی است. در آن دسته بندی محصولات در حال حاضر پرطرفدار و جستجوهای پیرامون آنها و همچنین مکان هایی که دقیقاً ترند هستند را خواهید یافت.

به عنوان یک سئو تجارت الکترونیکی، این می تواند به شما ایده خوبی بدهد که روی کدام محصولات بیشترین تأثیر را متمرکز کنید.

به عنوان یک سئو محلی سازمانی ، می توانید از این داده ها برای تعیین محصول در هر بازار استفاده کنید.

3. داستان های تصویری:

گوگل خلاصه داستان های بصری را به عنوان "داستان های تصویری با سایز کوچک برای بازاریاب های شلوغ، که توسط موضوعات پرطرفدار و داده های گوگل هدایت می شوند" ارائه می دهد.

این داستان ها از روند خرید در تعطیلات گرفته تا مطالعات موردی خاص صنعت و موارد دیگر متفاوت است. آنها اسلایدهای تعاملی هستند که هر کدام دارای چند بینش یا نقطه داده هستند.

به عنوان مثال، یک داستان تصویری در مورد صنعت خودرو وجود دارد. در طول داستان ، نقاط داده ای برای به دست آوردن بینشی از نحوه تأثیر همه گیر بر روند خرید خودرو ، به اشتراک گذاشته شده است.

هر چند این نقاط داده فقط بر روی داده های جستجو متمرکز نیستند. واضح است که این یک مطالعه موردی کامل توسط گوگل بوده است.

برخی از بینش های مشترک به خواسته ها ، تجربیات و برداشت مخاطب می پردازند.

از این اطلاعات می توان به راحتی برای تغییر سفر کاربر استفاده کرد ، از جمله مواردی که در اوایل برای مشتری مهم است.

 همچنین می تواند برای پرداختن به نقاط دردی که قبلاً کشف نشده بودند ، یا در یک سطح ابتدایی تر ، به ایده سئو در مورد کلمات کلیدی توجه شود.

4. فروشگاهتون رو رشد دهید.

Grow My Store ابزاری خارق العاده برای کسانی است که کالایی را به صورت آنلاین یا حضوری می فروشند. Grow My Store سایت های Google Identifiers را برای فروشگاه های آنلاین موفق امتحان کنید.

این شناسه ها به پنج دسته تقسیم می شوند: اطلاعات محصول ، جزئیات فروشگاه ، شخصی سازی ، خدمات مشتری و امنیت.

این ابزار به معنای واقعی کلمه ایده گوگل درباره موارد ضروری برای یک وب سایت تجاری فروش محصول را تحویل می دهد.

برخی از مولفه های موجود بررسی محصولات، نمایه های خریداران، گپ زنده و HTTPS است.

برای استفاده از Grow My Store، شما به سه سوال پاسخ می دهید: دامنه شما چیست، چه نوع شغلی دارید و در کدام صنعت فعالیت می کنید؟

پس از پاسخ به سالات ، پیش نمایش گزارش خود را با نمره کلی و برخی از داده های صنعت خود مشاهده خواهید کرد.

 برای تکمیل گزارش کامل خود با توصیه ها ، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس گزارش به ایمیل شما ارسال می شود.

سپس حسابی دریافت می کنید که در آن می توانید لیستی از تغییرات ایجاد شده را ایجاد کنید (و آنها را ردیابی کنید).

علاوه بر این، داده ها و بینش های سفارشی بر اساس صنعت خود دریافت خواهید کرد. برای یافتن این داده ها در Grow My Store، در منو، دسترسی به مشتری های بیشتر را انتخاب کنید.

 اگر کمی به پایین پیمایش کنید ، بخشی را با عنوان "درک روند صنعت" پیدا خواهید کرد. در اینجا شما می توانید صنعت و دسته خاص خود را انتخاب کنید تا اطلاعات خاصی مانند جستجوهای برتر در آن صنعت ، ماه های بالای صنعت و غیره را بدست آورید.

5. سایت خودتون رو تست کنید.

یکی دیگر از ابزارهای عالی برای سنجش سایت شما در نظر Google Test My Site است.

مانند Grow My Store، آزمایشات سایت من را برای سه دسته از ویژگی های بسیار خاص در سایت خود آزمایش کنید.

این ویژگی ها عبارتند از سرعت ، شخصی سازی و تجربه. برخلاف Grow My Store ، Test My Site مخصوص هر وب سایتی است ، نه فقط سایت های تجاری مبتنی بر محصول.

اولین گزارشی که از Test My Site دریافت خواهید کرد، یک گزارش کوتاه است که سرعت سایت تلفن همراه شما را کاهش می دهد و هر گونه توصیه برای رفع آن.

همچنین ابزاری برای نمایش ROI بالقوه سرعت سایت شما وجود دارد! در مورد خرید صحبت کنید.

اگر می خواهید حتی اطلاعات بیشتری کسب کنید ، می توانید برای دریافت گزارش کامل ثبت نام کنید.

گزارش کامل برای شما از طریق ایمیل ارسال شده و توصیه ها و توضیحات را برای بازاریابان و توسعه دهندگان خراب می کند. ابعاد دیجیتال مارکتینگ رو بخونید.

اگرچه گوگل اغلب می تواند درمورد آنچه که در وب سایت به آن اهمیت می دهند رمز آلود باشد، آنها منابع زیادی ایجاد کرده اند که می توانند به شما بینش دهند از نظر آنها چه چیزی مهم است.

 استفاده از این ابزارها می تواند شما را به راحتی یک گام به جلو سوق دهد.

هر چند فقط در مورد ابزارها نیست. در سال 2021 ، داده ها بیش از هر زمان دیگری مهم هستند، و چه کسی بهتر از خود غول داده ها را بدست آورد؟

  • حامد مهدیزاده

حتما یکی از سوالاتی که همیشه به آن فکر می‌کنید احتمالا این است که الگوریتم‌های گوگل چگونه سایت‌ها و صفحات مختلف را در صفحه جستجوی نتایج (SERP) رتبه‌بندی می‌کنند.

حال نکته مهمتر این است که در بسیاری از مواقع سایت‌ها دارای موضوعات و کلمات کلیدی مشابه و یکسان هستند و تلاش می‌کنند در این کلمات ورودی بیشتری دریافت کنند.

سوال مهمی که این جا باید به آن پاسخ دهیم این است که نحوه رتبه‌بندی نتایج در این موارد چگونه است؟

سال 2003 گوگل دنس یا رقص گوگل معرفی شد که در واقع به معنای رتبه‌دهی مجدد و جابه‌جایی رتبه‌ها در یک بازه زمانی 3 تا 5 روزه است.

البته این مورد جزو معدود پتنت‌های ثبت شده گوگل است که این موتور جستجو در سال 2015 امتیاز انحصاری آن را به نام خودش زده است.

در واقع در گوگل دنس یا رقص گوگل، صفحه نتایج و رتبه‌بندی‌ها، براساس یک سری معیارهای مشخص مدام توسط این موتور جستجو دستخوش تغییرات می‌شود و به همین دلیل ممکن است امروز در صفحه دوم باشید

و چند روز دیگر رتبه‌ای در صفحه اول برای شما باشد.

اما در اصل این آزمایش گوگل است تا بتواند رفتار مخاطبان را بسنجد و در نهایت جایگاه واقعی را برای شما در نظر بگیرد.

جابه‌جایی موقتی که میان جایگاه‌های مختلف در صفحه SERP اتفاق می‌افتد به حالت رقص تشبیه شده و به همین دلیل از آن به عنوان Google Dance یاد می‌شود.

 

چرا گوگل دنس استفاده می شود؟

برای اینکه هیچ سایتی نتواند در مدت زمان کم به نتایج خیلی خوب در سئو دست پیدا کند و علاوه بر این متوجه شود ، سایت مذکور میخواهد با اطلاعات غیر مفید و با استفاده از سئو کلاه سیاه بالا بیاید یا اینکه با تحمل زمان و محتوای مفید و به نوعی سئو کلاه سفید در نتایج گوگل موفق شود.

برای این 2 موضوع گوگل مجبور به استفاده از روشی با نام گوگل دنس شده ، که سایت ها را در نتایج بالا و پایین می برد تا عکس العمل آنها(مدیران سایت) نشان دهد که صاحب سایت به دنبال استفاده از چه روشی است .(روش های سالم و یا دور زدن گوگل)

 

چگونه گوگل دنس رو تشخیص بدیم؟

باید این نکته را مدنظر داشته باشید که به راحتی نمی‌توان گوگل دنس را تشخیص داد به طوری که حتی کارشناسان و متخصصانی که در زمینه سئو فعالیت دارند نیز گاهی در تشخیص گوگل دنس دچار اشتباه می‌شوند چرا که نمی‌توان هر نوسانی را به حساب رقص گذاشت.

گاهی اوقات نوسانات و کاهش ناگهانی رتبه وب سایت شما ممکن است نتیجه سئو منفی باشد و یا این که به خاطر سئو معکوس و… باشد حتی ممکن است شما از طرف گوگل جریمه شده باشید و یا این که جهت لینک گرفتن از وب سایت‌هایی استفاده کرده‌اید که اسپم بوده اند.

نه تنها این موارد بلکه مشکلاتی همچون خطاهای سرور و ایندکس نشدن سایت شما نیز ممکن است باعث بروز نوساناتی شود که کاربر به اشتباه از آن به عنوان رقص گوگل یاد می‌کند.

برای این که مرتکب چنین اشتباهی نشوید توصیه می‌شود همیشه و به طور مداوم، سایت خود را به همراه تمامی لینک‌ هایش را با وب مستر تولز تحت نظر داشته باشید و چنان چه متوجه شدید که مشکل ایجاد شده از سمت وب سایتتان نیست آن وقت می‌شود این گونه برداشت کرد نوسان رتبه به دلیل رقص گوگل بوده است.

از کجا میشه فهمید که سایت ما در دوره رقص گوگل هست یا نه؟

از آنجایی که گوگل دنس شرایط پیچیده‌ای را رقم می‌زند و هنگامی که محتوای تازه منتشر شده ما در دوره سند باکس (Sand Box) قرار می‌گیرد، گاهی ممکن است بالا و پایین شدن رتبه ما را گمراه کند.

چرا که متوجه نمی‌شویم افت رتبه در اثر نتیجه الگوریتم رقص گوگل بوده یا واقعا از سوی این موتور جستجو جریمه شده‌ایم.

یا اینکه متوجه نمی‌شویم حضور ما در صفحه اول نتایج جستجو موقتی است یا واقعا محتوای خوبی منتشر کرده‌ایم که توانسته‌ایم جایگاه خوبی را به دست بیاوریم. بنابراین این سوال در ذهن ما تداعی می‌شود که آیا

در دوره رقص گوگل قرار داریم یا خیر. برای بررسی این وضعیت دو روش پیش‌روی شما قرار دارد.

قطعا با توجه به تعریفی که از گوگل دنس داشتیم، باید رتبه سایت خود را در یک بازه چند روزه بررسی کنید و اگر جابه‌جایی قابل توجهی داشتید، به نظر می‌رسد که در دوره رقص گوگل قرار گرفته‌اید. 2 روش برای رسیدن به صفحه اول گوگل رو بخونید.

مورد بعدی این است که محتوای خوبی منتشر می‌کنید و تمام مشکلات سایت را به کمک متخصصان برطرف کرده‌اید

ولی همچنان رتبه صفحات و سایت شما نوسان شدیدی داشته باشد و زیاد بالا و پایین شود، می‌توانید حدس بزنید که در دوره گوگل دنس هستید؟

گوگل دنس بر سئو تاثیر دارد؟

شما برای سئو وب سایت خود نیاز دارید تا بسیاری از تکنیک‌های بهینه‌سازی سایت را انجام دهید، این تکنیک‌ها با گذشت زمان و بر اساس نحوه و چگونگی عملکرد الگوریتم‌هایی بدست آمده‌اند که توسط گوگل برای موتورهای جستجو، ایجاد شده اند.

اما در جواب این سوال که آیا گوگل دنس بر روی سئو وب سایت‌ها تاثیرگذار است یا خیر باید بگوییم که گوگل دنس به صورت مستقیم بر روی سئو تاثیر ندارد و همانند سایر الگوریتم‌ها نمی‌توان برای آن معیار شخصی را در نظر گرفت.

برای مثال شما از الگوریتم مرغ مگس خوار جهت بهینه‌سازی کلمات کلیدی، استفاده از تصویر و انکرتکست‌ ها استفاده می‌کنید

اما در مورد الگوریتم گوگل دنس نمی‌توانید بگویید که چه معیارهایی وجود دارد تا بتوانید بر اساس آن ها، وب سایت خود را بهینه کنید. تنها راه حلی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید این است که وب سایت خود را از نظر کاربران، جذاب کنید برای مثال:

 

·        از تیترهای جذاب استفاده کنید

·        از توضیحات متا خوب استفاده کنید

·        محتوای با کیفیت استفاده نمایید

·        المان‌های بصری را در وب سایت به کار گیرید.

 

  • حامد مهدیزاده