تاریخچه کامل دیجیتال مارکتینگ
در این مقاله میخوام در مورد تاریخچه دیجیتال مارکتینگ با شما صحبت کنم.
امروزه بیش از 170 میلیون نفر به صورت روزانه از شبکه اجتماعی استفاده میکنند.
بنابراین آشنایی با تاریخچه بازاریابی دیجیتال می تواند در استفاده درست از بازاریابی دیجیتال موثر باشد.
انتظار می رود هر کسب وکاری حداقل با اصول اصلی بازاریابی دیجیتال آشنا باشد.
به طور خلاصه دیجیتال مارکتینگ، تبلیغ محصولات از طریق اینترنت یا هر شکلی از شبکه های الکترونیکی است.
احتمال می رود که به زودی روشهای بازاریابی سنتی ناپدید شوند و جای خود را به بازاریابی آنلاین دهند.
یکی از برتری هایی که بازاریابی دیجیتال نسبت به بازاریابی سنتی دارد این است که برخلاف بازاریابی سنتی، بازاریابی دیجیتال بسیار مقرون به صرفه است.
همچنین شما می توانید در مدت زمان کوتاه تری به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید.
پیشرفتهای تکنولوژی منجر به از دست دادن مشتریان در بخشهای بازاریابی سنتی شده است.
استفاده عموم مردم از گوشی ، تبلت و رایانه سبب شده تا بازاریابان دیجیتال بیشترین جایگاه را در بازاریابی کسب کنند.
اصطلاح بازاریابی دیجیتال اولین بار در سال 1990 میلادی مورد استفاده قرارگرفت.
عصر دیجیتال با آمدن اینترنت و توسعه پلتفرم وب 1.0 آغاز شد.
این پلتفرم به کاربران اجازه می داد تا اطلاعات مورد نیاز خود را در اینترنت پیدا کنند.
اما آنها نمی توانستند چیزی را به اشتراک بگذارند.
بنابراین ابتدا بازاریابان در سراسر جهان به پلتفرم دیجیتال برای توسعه کاری خود اطمینان نکردند.
آنها مطمئن نبودند که با بکارگیری پلتفرم دیجیتال درکارشان موفق شوند، زیرا اینترنت هنوز گسترش زیادی نیافته بود.
همچنین در سال 1994 بازاریابی دیجیتال با فناوریهای جدیدی روبرو شد.
یاهو نیز در همان سال راه اندازی شد و در همان سال اول حدود یک میلیون بازدید دریافت کرد.
این تغییرات سبب تحولات عمده ای در عصر دیجیتال شد.
پس از آن شرکتها دریافتند که باید سایتهای خود را برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو بهینه کنند.
در سال 1998 گوگل راه اندازی شد.
در سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰، بازاریابی دیجیتال بهعنوان روشی موثر برای برقراری ارتباط با کاربران و مشتریان معرفی شد.
در سال 2006 دنیای دیجیتال مارکتینگ شاهد رقابتی شدید بین گوگل و یاهو بود و جستجوی زنده با این رقابت به اوج رسید.
پس از آن گوگل شروع به توسعه و رشد کرد.
یکی از مهمترین تحولات تاثیرگذار در دنیای دیجیتال مارکتینگ، اختراع ایمیل در سال ۱۹۷۱ بود .
هرچند نقطه شروع جدی تلاشهای بازاریابی دیجیتال مربوط به دهه ۱۹۹۰است که اولین موتورهای جستجوی وب که قابلیت ایندکس کردن سایتهای FTP را داشتند، بهوجود آمدند.
دیجیتال مارکتینگ در ایران نیز با ایمیل مارکتینگ آغاز شد و کاربران زیادی با ثبت ادرس ایمیل خود در سایت های مختلف علاقه ی خود را به دریافت خبرها اعلام میکردند.
اگر به دنبال مقالات جدید و مهم بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ به صورت حرفه ای هستید، بخش: https://hamedmahdizadeh.ir/digital-marketing را دنبال و مطالعه کنید |
- ۰۰/۰۸/۱۴
- ۱۳۰ نمایش